субота, 25 липня 2015 16:48

Іноземці на високих посадах це добре, але треба вчити керувати нашу молодь

Іноземці на високих посадах це добре, але треба вчити керувати нашу молодь

Структура української економіки сьогодні є неоптимальною. По суті своїй олігархічною. Уваги потребує розвиток індивідуального, малого та середнього бізнесу, питома вага яких у ВВП України становить лише 10-15%, тоді як у Польщі та інших розвинених країнах - приблизно 60-70%.

Про це в інтерв'ю Gazeta.ua розповів ректор Львівського інституту менеджменту Мирон Янків.

Що, на вашу думку, може змінити цю ситуацію?

Зараз, як ніколи, нашій країні потрібні фахівці та управлінці, які здатні зробити прорив, приймаючи креативні, але водночас професійно зважені та відповідальні рішення.

У нинішній ситуації в країні ви схиляєтесь до залучення іноземних спеціалістів, чи краще таки інвестувати у бізнес-освіту?

Залучення іноземців є дуже ефективним кроком в антикризовому управлінні. Але на перспективу потрібно готувати своїх спеціалістів. Економічна та політична ситуація в країні, на перший погляд несприятлива, повинна розглядатися не як проблема, а як можливість для вдосконалення, перш за все професійного. Як сказав Ігор Гут, провідний фахівець з маркетингу в Україні: "Що більше криз, то більше шансів наздогнати західну цивілізацію".

У країнах з розвиненою економікою, таких як США, Великобританія, Німеччина, сформована та перевірена часом система бізнес-освіти забезпечує постійне залучення підготовлених менеджерів з новітнім мисленням. Натомість, в Україні, ще є досить великий відсоток підприємців та управлінців, які керують бізнесом, не маючи фахової управлінської освіти та, більше того, не усвідомлюють втрат, які несуть через це. Збільшення гравців на ринку призводить до жорсткої конкуренції, яка вимагає переходу до більш якісного управління. Це стає запорукою виживання та процвітання компанії.

То українська бізнес-освіта є ще досить молодою?

Бізнес-освіта в Україні була офіційно заявлена із заснуванням Міжнародного інституту менеджменту у 1989 році. У 1990 році першим у Західній Україні із запровадження програми МВА (Master of Business Administration) розпочав свою діяльність Львівський інститут менеджменту. Сьогодні Київ та Львів і надалі залишаються осередками розвитку української бізнес-освіти.

Які тенденції простежуються зараз у розвитку бізнес-освіти на світовому рівні?

Розвиток технологій завжди мав великий вплив на сферу саме бізнес-освіти. Сьогодні новітні розробки дають можливість навчатися будь-чому, будь-коли і будь-де. Це змушує освітні інституції швидко реагувати та корегувати програми, запроваджувати інноваційні методики. Це і онлайн-симуляції і комп'ютерні бізнес-ігри, і масові відкриті онлайн-курси, сьогодні фахівці вже працюють над інтеграцією бізнес-кейсів у симуляції.

Бізнес-школа Львівського інституту менеджменту ще у 2000 році за фінансової підтримки USAID і ALO розробила та апробувала курси дистанційного навчання, а у 2001 році першою в Україні запровадила нову форму програми МВА - дистанційну (заочно-модульну) з використанням курсів на Internet-платформі.

Електронне навчання зараз настільки швидко розвивається, що вже ведеться мова про витіснення звиклих форм навчання. Але колеги з європейських бізнес-шкіл наголошують, що, зокрема, масові відкриті онлайн-курси вимагають від слухача, окрім неабиякої цілеспрямованості, наполегливості та сили волі, регулярно вивільняти час для самоосвіти посеред постійного конфлікту пріоритетів. А якщо врахувати, що наша аудиторія це в основному провідні фахівці, топ-менеджери та власники, то розумієш, що такі форми підходять не всім.

Навчання в групі з безпосереднім контактом підживлює мотивацію слухача, створює ділове середовище для розвитку, дає неочікуваний синергічний ефект в прийнятті рішень щодо розвитку бізнесу. Велике значення ще має підтримка зі сторони адміністрації Бізнес-школи, своєрідна опіка, заохочення кожного слухача, що не дозволяє йому розслабитися та відмовитися від поставлених цілей.

Тобто у такій співпраці ви налагоджуєте тісний контакт з вашими слухачами?

Львівський інститут менеджменту позиціонує себе, як родинний навчальний заклад, і такі стосунки зі слухачами дають можливість навчати не тільки дорослих, але й надалі їх дітей, родичів, знайомих. Базуючись на принципі "long-life learning", тобто навчання впродовж життя. Ми в Інституті побудували структуру, яка дозволяє навчатися, починаючи з другого класу у Малій бізнес-школі. Далі можна продовжувати навчання за програмами підготовки бакалаврів та магістрів. Бізнес-школа ЛІМу пропонує своїм студентам після завершення магістратури тренінги, які дають їм можливість постійно розвивати свої знання та управлінські компетенції.

Чого навчають у Малій бізнес-школі?

Першою програмою, з якої розпочала у 1998 році свою діяльність Мала бізнес-школа (МБШ), була "Школа юного менеджера". Тепер у доробку МБШ є більше 10 напрацьованих постійних програм та низка тренінгів за участю психолога для школярів та їх батьків, серед яких "Школа юного підприємця "ЕконоМікс", "Фінансовий КлубОК", "Територія успіху".

Програми та методики постійно оновлюються. Окрім того МБШ тісно співпрацює зі школами у напрямку професійного самовизначення учнів шляхом проведення відкритих занять в цікавих інтерактивних формах. Найважливішими завданнями, які ставить перед собою Мала бізнес-школа ЛІМу є допомогти школяреві якнайшвидше зрозуміти свою унікальність, знайти себе, повірити у себе, визначитися із своєю майбутньою професією, у тому числі, "приміряти на себе" роль менеджера, підприємця, економіста та, у результаті, бути конкурентоспроможним та щасливим.

Чи продовжують випускники Малої бізнес-школи навчання у Львівському інституті менеджменту після закінчення загальноосвітньої школи?

Навчання у МБШ є своєрідною "дегустацією" бізнес-освіти для школяра. Наші слухачі мають можливість одночасно визначитися з майбутнім фахом та познайомитися з колективом, методичними підходами та корпоративною культурою Інституту. Переконавшись у наших перевагах, вони вступають на навчання за програмами підготовки бакалаврів з Менеджменту та Маркетингу.

Що для Львівського інституту менеджменту є пріоритетним в навчанні майбутніх менеджерів та маркетологів, економістів?

До процесу навчання ми залучаємо як викладачів, фахівців високого рівня так і успішних практиків, які діляться своїм досвідом. Ми ставимо перед нашими викладачами та тренерами завдання формувати у студентів креативність та відповідні знання, вміння і навички. Бізнес шукає молодих фахівців, які привнесуть у компанію нові ідеї та працюватимуть на результат.

Які програми пропонує сьогодні Бізнес-школа?

Програма підготовки магістрів за спеціальністю "Бізнес-адміністрування" (МВА), за якою ЛІМ навчає бізнесу вже 25 років, на сьогодні ліцензована у Міністерстві освіти і науки України, завдяки чому після завершення випускники отримують диплом магістра державного зразка та сертифікат МВА. Хочу відзначити, що наша Бізнес-школа перша та єдина в Західній Україні, яка має міжнародне визнання, підтверджене Eduniversal International Scientific Committee.

Нововведенням є програма підготовки магістрів зі спеціальності "Менеджмент організацій і адміністрування" за спеціалізаціями "Фінансовий менеджмент проектів і програм", "Організація управління проектами і програмами" і унікальною на сьогодні – спеціалізація "Менеджмент нерухомості".

Які плани на найближче майбутнє?

Зараз Бізнес-школа тісно співпрацює з тренерами-практиками над розробкою комплексу бізнес-тренінгів та майстер-класів, які допоможуть бізнесу не тільки пережити кризовий період але й покращити свої позиції на ринку.

Для довідки: Львівський інститут менеджменту був заснований Львівським державним університетом ім. Івана Франка у 1990 році. ЛІМ - єдиний приватний акредитований ВНЗ у Західній Україні, який має державні ліцензії з підготовки бакалаврів і магістрів та протягом 25 років провадить програму МВА.

Готує спеціалістів з менеджменту та маркетингу. Бізнес-школа ЛІМу перша та єдина в Західній Україні, яка має міжнародне визнання, підтверджене Eduniversal International Scientific Committee.

Ректор навчального закладу Мирон Янків - доктор економічних наук, професор, академік Академії наук вищої школи України, віце-президент Всеукраїнської асоціації економістів-міжнародників, відомий український вчений, автор понад 150 наукових публікацій з проблем міжнародної економіки, державного управління, дипломатії.

 

Зараз ви читаєте новину «Іноземці на високих посадах це добре, але треба вчити керувати нашу молодь». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі