вівторок, 17 грудня 2019 15:10

Україна заговорила про позбавлення Севастополя спецстатусу

Україна заговорила про позбавлення  Севастополя спецстатусу
Окупований Севастополь позбавлять спеціального статусу. Фото: росзмі

У проекті змін Конституції України нині окупований Севастополь планують позбавити спеціального статусу.

Про це повідомив у кулуарах парламенту перший заступник голови фракції "Слуга народу", голова партії "Слуга народу" Олександр Корнієнко, пише Новинарня.

"Звідки взявся особливий статус Севастополя у редакції Конституції 1996 року? Багато людей не розуміють, бо не пам'ятають. У Севастополі була військова база Російської Федерації, і в рамках домовленостей української влади з РФ у 1990-х роках було від них Росії – прохання окремо зробити статус, окремо зробити управління в Севастополі, щоб цей момент зберігався. Зараз, через 30 років, ситуація зовсім інша. Ми перебуваємо в стані збройного конфлікту з РФ. Говорити про якийсь особливий статус міста – це вже з минулого", - сказав він відповідаючи на запитання про відсутність згадок про місто в проекті змін Конституції.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Україна планує посилити антиросійські санкції

"Особливий статус Севастополя з 1995 року означав лише те, що це було єдине місто в Україні, позбавлене права обирати міського голову, і фактично спеціальний статус Севастополя й передбачав виключно додаткові можливості держави контролювати, через формовану президентом України міськадміністрацію, ситуацію в місті, що було місцем перебування потужної іноземної військової бази. Жодних особливих прав та привілеїв Севастополь як місто за таких умов не мав, якщо не зважати дублювання Севастопольською міськрадою функцій ради власне міської та обласної", - пише колишній представник президента в Автономній республіці Крим Борис Бабін у своєму Facebook.

Викреслення міста, на його думку матиме негативні наслідки в майбутньому, та буде використано проти України росіянами.

"Не слід забувати, що весь світ знає про окупований Крим саме як про "Автономну Республіку Крим ТА місто Севастополь", що серед іншого відображено у низці резолюцій Генеральної Асамблеї ООН та купі інших міжнародно-правових актів. І прибирання згадки про Севастополь слід буде тепер якось пояснювати як нашим зовнішнім партнерам так й третім, "нейтральним", державам, при чому пояснювати за умов, коли прибирання такої згадки Офіс президента Зеленського публічно не обґрунтував нічим. Власне з юридичного боку все ще гірше. Адже чисельна кількість актів законодавства визначає Севастополь саме як окремий регіон України, поруч з АРК, Києвом та областями", - каже він.

За проектом змін до Конституції ухвалять новий адміністративно-територіальний поділ України. При цьому в законі не ясно чим буде нині окуповане кримське місто.

"При цьому абсолютно очевидно, що жодного особливого, відмінного від інших аналогічних адміністративних одиниць, статусу це місто у майбутньому не матиме. І також не зовсім очевидним для окремих вкрай далеких від конституційного права посадовців президентської адміністрації Порошенка (які, на жаль, дуже успішно перекочували до Офісу президента Зеленського), але насправді безспірним є той факт, що севастополь не входить та не може входити до складу АРК. Це випливає як з фантастичної кількості норм законодавства, що завжди регулювали питання АРК та Севастополю окремо, так й зі змісту ч. 1 ст. 7 Конституції АРК 1998 р., яка наразі чинною і в легальний спосіб до де окупації Криму зміненою бути не може (бо для цього необхідне рішення Верховної Ради АРК, яке нічим замінити неможливо). Отже, залишається питання того, чи стане тепер Севастополь окремою областю, округом або громадою, і якщо він не буде областю – то тоді ми маємо передбачити можливість існування Севастополя як громади або округу не у складі області. А тоді виникне наступне питання – які в Україні ще округи та громади можуть існувати поза областю і чим це все може скінчитися на практиці. Бо прикладом мешканці таких округів та громад не зможуть реалізовувати власні інтереси через обласні ради. Норми проекту не дозволяють упевнено казати – чи тепер Севастополь округ чи все ж тільки громада, але здоровий глузд підказує, що скоріш за все це має бути округ, у якому працюватиме префект", - говорить він.

Експерт каже, що для уникнення можливих спекуляцій проекту було б необхідно окремо вказати про особливості запровадження нового адміністративно-територіального статусу на тимчасово окупованих територіях України. Наприклад зазначити, що нові норми Основного Закону набудуть чинності щодо АРК та Севастополя після їх деокупації

В чинній редакції Конституції України стаття 133 визначає, що "систему адміністративно-територіального устрою України складають: Автономна Республіка Крим, області, райони, міста, райони в містах, селища і села.

Міста Київ та Севастополь мають спеціальний статус, який визначається законами України".

Проект змін до Конституції України ліквідовує поняття "район", вводиться "округ" та інституція префектів замість місцевих державних адміністрацій.

Зараз ви читаєте новину «Україна заговорила про позбавлення Севастополя спецстатусу». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі