Українець Іван Примаченко вступив до каліфорнійського університету Стенфорд в США на стипендіальну програму The Ukrainian Emerging Leaders Program. У конкурсі брали участь 223 чоловіка.
The Ukrainian Emerging Leaders Program з'явилася завдяки ідеї стипендіатів програми JSK Fellowship Олександра і Катерини Акименко. Вони самі вчилися в Стенфорді і відзначили, що у вузі досить мало співвітчизників - захотіли змінити ситуацію, передає AIN.UA.
Ключовими для участі в програмі є вік - не менше 28 років, українське громадянство і план повернутися в Україну після навчання, робочий англійська та досягнення в своїй галузі. Студентам надають стипендію - $ 70 тис.
Примаченко розповів чому обрав Стенфорд, процедуру вступу і дав поради бажаючим туди поступити.
Чому Стенфорд?
Стенфорд здавався найкращим варіантом, оскільки саме там проводять багато досліджень про інновації в освіті і він частина екосистеми, де працюють компанії, які впроваджують інновації в цю галузь. В обраної програми два очевидних плюси: вільний графік навчання і вона не вимагає проходження стандартних іспитів - до них довелося б готуватися мінімум півроку. Також, студентам надають стипендію, яка повністю покриває витрати на життя в Каліфорнії.
"До підготовки підходив докладно. Спробував тренувальне вступ, знаючи, що не пройду - на момент старту програми було 27 років. Дійшов до фінальної співбесіди, але не влучив у студенти через вік. У 2018 році спробував ще раз. Було складно, бо на одне місце претендувало 223 українця", - каже Іван.
Процедура вступу
Минулорічна процедура вступу була іншою. Цього року сформували три етапи:
Перший - спочатку потрібно було вислати своє CV на одну-дві сторінки, де описати, хто ви, чим займаєтеся, написати про свої основні досягнення.
Другий етап - подача повної заявки. Для цього до СV потрібно додати опис свого проекту, причому дуже короткий, розповісти, для чого вам Стенфорд і чим конкретно ви збираєтеся там зайнятися. Іван вибрав метою дослідження освіти майбутнього: як буде виглядати освітня система і як все це втілити в Україні. Другий документ - презентаційне відео до 4 хвилин.
Третій етап - це співбесіда. Воно в цьому році проходило в два етапи - онлайн-співбесіду з координатором програми і співбесіду on site. Івану пощастило потрапити на особисту співбесіду до директора програми Френсіса Фукуями. На співбесіді також була заступник директора Саріна Бегес і засновники програми Олександр і Катерина Акименко.
"Можу розповісти загальну логіку своїх відповідей. Я говорив про те, що в своїй галузі з мінімумом ресурсів в Україні зміг зробити значний проект, а отримавши доступ до Стенфордському ресурсу, зможу зробити набагато більше", - каже Іван.
Поради
Для тих, хто замислюється над вступом в Гарвард або Стенфорд, Іван дає кілька порад:
1. Потрібно ретельно проаналізувати, який вуз принесе вам найбільше користі. Не можна йти в умовний Гарвард просто тому, що це престижно. Дуже часта ситуація - коли у вашому напрямку є куди кращі програми в куди менш розкручених вузах.
2. Приділити підготовці до вступу час. Мінімум - рік. Я почав з того, що в гуглі, шукав сайти по цій темі, людей, які навчалися за кордоном, людей, які зможуть поділитися з вами особистими досвідом.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українка розповіла, як стала поліцейською у США
3. Пройти онлайн-курси. Можна пошукати курс на Coursera від університету Пенсільванії. Є курс на Prometheus, його готували як раз в Ukraine Global Scholars, ми постаралися зібрати там максимум практичних знань на цю тему.
4. Для вступу в топовий вуз потрібно в мотиваційному листі розповісти масштабну історію: хто ви, чого і чому хочете. Не потрібно думати, як "обдурити систему", писати те, що хотіли б побачити в приймальні комісії. Потрібно, щоб це насправді була ваша життєва мета.
5. Індивідуальна стратегія підготовки. Є принципи, які працюють для всіх, хто вступає в західні вузи, але дуже важливо підходити максимально персоналізоване до своєї біографії, відштовхуватися від сильних сторін.
Український студент переміг в освітній стипендіальній програмі CIG R&D LAB. Програму проводив Chernovetskyi Investment Group та Одеський національний політехнічний університет. Переможець отримав півмільйона гривень для подальшого розвитку проекту. Переможець - студент Одеської Політехніки Михайло Хімченко. Розробив проект разом зі своїм батьком Юрієм і викладачем університету Ігорем Бліновим. Презентували проект "Інверторний стабілізатор напруги". Розробка вирішує проблему перепадів електричної напруги та нестабільного електроживлення. Над проектом працювали 10 місяців.
Коментарі