субота, 16 листопада 2013 12:25

Якщо хочемо в Європу, а не в Африку, то без електронної торгівлі ніяк - експерт

Якщо хочемо в Європу, а не в Африку, то без електронної торгівлі ніяк - експерт
Олександр Охріменко Фото: ipress.ua

Лише одна китайська платформа інтернет-торгівлі, компанія Alibaba, всього за один день наторгувала на суму 5,8 млрд доларів. Така кількість грошей та такі показники можуть змусити позеленіти від заздрості навіть американців. Адже вони мають багатий досвід "кіберпонеділків" та інших дискаунтів, проте найбільша виручка від яких минулого року виявилася майже втричі меншою за китайську. Китайці, шанувальники інтернет-торгівлі, з нетерпінням чекали 11 листопада, який відзначається п'ятий рік поспіль, вже охрестили "Торговим карнавалом 11 листопада".

Електронна торгівля в Китаї - не просто сегмент економіки, це один з найпотужніших двигунів економічного зростання. Там її частка становить 15% у ВВП держави. Обсяг ринку електронної комерції України в 2012 році становив 1,59 млрд доларів. Передбачається, що в 2013 році зростання електронної комерції становитиме 49% порівняно з 2012 роком (2,37 млрд доларів). Gazeta.ua поцікавилась у економіста Олександра Охріменка щодо нинішніх позицій та майбутнього такої торгівлі в Україні.

Торгівля в Інтернеті – потужний важіль економіки в багатьох розвинених країнах. Чи можна це сказати і про Україну?

- На сьогоднішній день на електрону торгівлю в Україні приходиться 7,5 % роздрібного товарообороту. І це дуже низький показник. Хоча, в цьому році у нас було зареєстровано півтори тисячі Інтернет-магазинів. Але у нас є суттєва проблема на шляху розвитку цієї галузі. В Україні ця торгівля погано інтегрується із інтернет-платежами.

Чому?

- Електронна торгівля працює без каси. В результаті у нас рівень збільшується, а от використання електронних платежів ні. Тому в Україні і гальмується розвиток такого виду торгівлі. А от коли у нас відбудеться злиття інтернет-платежів та торгівлі, лише тоді ми можемо ставити собі мету ставати європейською країною. Наприклад в Швеції, на електронну торгівлю припадає близько 82% роздрібного товарообігу. Видно скільки нам ще зростати.

Як довго може тривати цей процес?

- У нас може бути мета - дорости до 25% в найближчі два–три роки, бо в Україні це розвивається. Цікаво, що у нас є талановиті програмісти, магазини, які працюють як годинник. Потрібен лише час та перехід на платежі в Інтернеті.

Які позитиви і негативи несе електронна торгівля?

- Для економіки – чим більше буде здійснюватись таких операцій, тим більше буде товарообігу. Тобто це прискорює процеси. Крім того, це зменшує витрати в торгівельних організаціях. Бо вона дозволяє економити. І це повинно відображатися в цінах на товари. Тобто при такому виду торгівлі роздрібні ціни повинні бути нижчі, ніж за звичайної. А от негативу в торгівлі бути не може, бо за цим як раз майбутнє. І для суспільства це теж несе позитиви, тому лише якщо ми хочемо в Африку, то ця торгівля нам не знадобиться. Якщо ж хочемо в Європу, то там без неї аж ніяк.

За 2012 рік обсяг ринку збільшився на 45%. Чим це було обумовлено?

- Тим, що рахували з нуля, а на початку завжди швидко все зростає. У нас швидко зростало, бо людям цікаве все нове. До кризи 2008 року е-торгівля була в зачатку, зараз же дійсно набагато кращі показники. В наступному році може бути теж таке неймовірне зростання. Єдине, що в більш віддаленій перспективі це може не так швидко зростати, і так само гальмуватись.

Можливо нам теж потрібна якась традиція, на кшталт китайської?

- В Китаї наторгувати за день майже шість мільярдів можливо. Він може показувати такі красиві цифри. Але традиція не вирішить всіх питань. Просто ще не зайшли на цей ринок нові гравці. Бо в нас починали продаж із "близького по духу" - комп'ютерна техніка, програмні продукти, частково книжки. І тільки зараз розповсюджується електронна торгівля одягом і взуттям. Але меблі, будівельні матеріали та інші товари із других галузей - там або взагалі немає е-торгівлі, або дуже примітивна. Цікаво, що в Європі дуже популярний продаж продуктів харчування. У нас це не йде. Я не зустрічав компаній таких у нас, хоча можливо в найближчому майбутньому з'являться. Так що нам є ще куди розвиватись.

Зараз ви читаєте новину «Якщо хочемо в Європу, а не в Африку, то без електронної торгівлі ніяк - експерт». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

4

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі