У Палаці Україна відбувся концерт "Яна Саленко та зірки світового балету".
Яна Саленко родом з Києва. Навчалася у донецькій Школі хореографічної майстерності Вадима Писарєва. Працювала в Донецькому академічному державному театрі опери та балету імені Анатолія Солов'яненка. Потім повернулася до Києва, щоб виступати на сцені Національного академічного театру опери та балету України ім. Шевченка. 2005-го переїхала в Німеччину до коханого. Стала прима-балериною Берлінського театру.
"Працювати в Україні і за кордоном - дві великі різниці. Тут ти маєш свободу робити так, як хочеш ти. Там - виключно так, як хочуть вони. В кожному новому театрі я намагаюсь прилаштуватися в залежності від бачення режисера. Як тільки переїхала, було мало роботи. Я мала час подумати, що мені потрібно в житті й чого хочу досягти. Зрозуміла, що балет - це головне. Жити в Німеччині зручно. У тебе застраховане життя, авто, житло. Але реалізуватися в творчій професії важко. Себе треба ламати, цінується слухняність. Талант мало що вирішує, потрібно ще й багато везіння. Мені пощастило, мала перемоги в конкурсах, виступи в різних театрах", - каже Яна Саленко.
Працювати в Україні і за кордоном - дві великі різниці. Тут ти маєш свободу робити так, як хочеш ти. Там - виключно так, як хочуть вони.
Балерина виступала в якості запрошеної зірки у Маріїнському театрі та Королівському балеті Великої Британії.
"Зараз в пуанти скло не підкидають. Конкуренція серед балерин лишилася в більш вишуканій формі. Суперниць намагаються придушити морально: не вітаються, демонстративно відвертаються при зустрічі. Так намагаються вказати на твоє місце тимчасово запрошеної. На мене це діє - часом відчуваю себе винною, що забираю місце у перших солісток. Та знаю одне - моя справа добре танцювати. Якщо хтось хоче зробити краще - я не проти. Мені подобається вчитися. Станцювала вже сім версій "Лебединого озера", але щоразу шукаю в ньому щось нове. Подобається, що педагог радіє тому, що з мене творить. Коли досягла всього, що хотіла - почалася криза. Добре, що тоді були гастролі і в мене відкрилось друге дихання. Щоб такого не ставалося, треба весь час бути зайнятою", - каже Саленко.
Конкуренція серед балерин лишилася в більш вишуканій формі
Зараз привезла свій гала-концерт до Києва, сама стала його режисером.
"Коли почалася війна в Україні, по німецькому телебаченню крутили новини з кадрами руйнувань. Я пам'ятаю ті вулиці, як ходила там, коли вчилася. Весь час дзвонила батькам, які лишилися тут. Остаточно повертатися в Україну поки не збираюся. Син ні російською, ні українською не розмовляє. Та й життя в Німеччині вже склалося. Та я з радістю спробувала б себе в українському кіно. Вже почала писати сценарій до документального фільму про свою кар'єру. Ним хочу показати, як важливо радіти життю, ставити собі нові планки і досягати їх. І головне - ніколи не здаватися. Та займусь кіно після закінчення кар'єри балерини. Танцюватиму до 40, максимум до 45 років. Найкраще в балеті те, що його можна дивитися без особливих знань про це мистецтво. На нього варто йти, щоб провітрити голову, знайти нові ідеї або ж просто отримати естетичне задоволення", - каже балерина.
Найкраще в балеті те, що його можна дивитися без особливих знань про це мистецтво.
Програма концерту складалася з класичної та сучасної хореографії. Шоу відкрила сама прима в компанії провідного танцівника Берлінського державного балету Дину Тамазлакару. Разом вони виконали па-де-де "Венеціанський карнавал" із балету "Сатанілла".
"Я пам'ятаю, як мама повернувшись з Москви й емоційно розповідала про свої відвідини концерту з балериною Майєю Плесецькою. На концерті Яни Саленко відчув дежа вю з далеких 1970-х, коли моя молода і красива мама вперше побачила мистецтво балету", - каже адвокат Ігор Чудовський.
Чоловіче па-де-де з балету Ролана Петі "Просто" виконали прем'єр берлінського Штадтбалету Маріан Вальтер та молода зірка міланського Ла Скала Тимофій Андріяшенко. Адажіо з "Лебедіного озера" Яна Саленко танцювала разом з чоловіком Маріаном Вальтером. Артист Берлінського державного балету і хореограф Аршак Галумян виконав соло. Дину Тамазлакару показав глядачам трагікомедію під пісню "Буржуй" бельгійського співака XX століття Жака Брель. В пісні йдеться про компанію трьох п'яних двадцятирічних друзів, які глузують з багатіїв.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Берлінська балерина Яна Саленко представить в Києві світову прем'єру
"Шість артистів балету і лише дві балерини. Я обрала собі двох улюбленців. Один так активно показував, як тримає двох уявних дівчат за талії, що й собі від такого не відмовилась. А які в нього очі. Не пожалкувала, що віддала 20 грн. за бінокль, бо все розгледіла. Другий - блондин. Весь концерт протанцював з виразом обличчя як у Турчинова, зусередженим таким. І із зачіски весь час вибивалося одне пасмо - справжній Казанова", - каже студентка Анна Бабичевська.
Найбільше аплодував балкон, майже після кожного руху артистів. Голосніше за все аплодували степу від артиста Королівського балету Великобританії Стівен МакРея. Він же разом з Яною Саленко виконав іспанське гран-па балету "Дон Кіхот".
"Красивішого балету я ще не бачила. Хоча бачила багато і різного. Модерн трохи не моє, а от класика - то щось неймовірне. Руки балерин - то всім відома краса, а от я зачаровано дивилася на те, як рухалися її ноги. Вона ніби ними фліртувала з публікою. Уявити страшно, яка тяжка праця. Палац Україна спочатку стояв в черзі, щоб потрапити на балет, а потім шаленіло аплодував. Це означає, що все у нас не так вже й погано. Прийшла з подругою. Для мене вона вікно в мистецтво. Вже років 16 бере нам квитки - на будь-яку нашу забаганку", - каже вчителька історії Наталія Шиманська.
У другому відділенні Яна Саленко та Аршак Галумян підготували прем'єру - одноактний балет "Дітріх" про ключові етапи в життя німецької актриси. Спектакль складався з трьох дуетів, які прима в образі голлівудської діви Марлен танцював з колегами з Берлінської опери - самим постановником Аршаком Галумяном, Александром Абдукарімовим та чоловіком Маріаном Вальтером. Під кінець Яна Саленко вийшла на сцену в чорній сукні для соло на пісню самої Дітріх. Творці планують розширити спектакль до повнометражної постановки.
28 жовтня на сцені Національної опери України, в спектаклі "Шахерезада", танцює інтернаціональний дует: прима балерина Національної опери України Катерина Кухар та провідний соліст "Астана Опера" Адамжан Бахтіяр. Катерина виконає роль фатальної східній красуні Зобеіди. Адамжан Бахтіяр станцює партію Золотого раба.
Коментарі