"Українське кіно — як львівське метро. Його не існує, але всі про нього говорять", - жартують у народі. Підводячи підсумки 2011-го року з цим, хоч і не дуже впевнено, але можна посперечатися.
Перемога фільму Марини Вроди "Крос" у конкурсі короткометражок на Каннському фестивалі, на думку кінокритиків, стала головною подією року в українському кіно. Це надихатиме молодих українських режисерів. Зйомки короткометражки "Крос" обійшлися в 3,5 тис. євро. Половина суми - кошти автора. Витрати окупилися і навіть вдалося трохи заробити. Право транслювати короткометражку вже купив французький канал. На українському телебаченні "Крос" доки не очікується.
Конкурс проектів Держкіно. Наступного року 34 проекти-переможці державного конкурсу вийдуть у прокат, братимуть участь у фестивалях. "Міністерство культури так би мовити відкрило ящик Пандори цього року. Тепер всі проекти обговорюють публічно й переможці дійсно отримують гроші. Покладаю великі надії на це. За таких умов можна створити український кіноконтекст, якого вже років 10 немає взагалі. Це подія рівня каннської золотої гілки, за яку маємо подякувати Вроді. Й обов'язково дасть свої результати — за роки 3-4 в Україні з'явиться багато хороших фільмів", - зазначив режисер Володимир Тихий.
Прем'єра фільму "Той хто пройшов крізь вогонь" Михайла Іллєнка. Фільм розповідає про долю радянського воєнного пілота, який став вождем індіанського племені в Канаді. Доля українця Івана Даценко, простого хлопця з Полтавщини. Фільм заснований на реальних подіях. Його знімали чотири роки. Прем'єра відбулась на цьогорічному Київському кінофестивалі. Отримав гран-прі конкурсу.
"Саме на фестивальних фільмах має будуватися кіноконтекст країни. Кіно для України й про Україну. Без нього український кінематограф не цінуватиметься в світі".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На українське кіно виділили рекордні 176 мільйонів
Створення "Української кіноасоціації" - громадської організації, до якої увійдуть основні кінокомпанії. Будуть незалежні від держави й разом вирішуватимуть проблеми, пов'язані з кіновиробництвом, зокрема економічною стороною.
Другий Одеський міжнародний кінофестиваль під патронуванням дружини Сергія Тігіпка – Вікторії Лопатецької, відвідало 70 тисяч осіб - майже вдвічі більше, ніж перший. Якщо минулого року в кінотусовці виникали сумніви щодо проведення 2-го кінофестивалю, то цьогоріч він став чи не найуспішнішим. Він зібрав найбільшу кількість зіркових гостей: Джон Малкович, Олександр Мітта, Єжи Штур, Ада Роговцева, Валерій Тодоровський.
"Це дуже незвичайний для України формат фестивалю — курортний. Не просто перегляд фільмів, а ціле свято. Ним живе все місто, відбувається купа вечірок, зустрічей, сонце, море. Окрім того, конкурс фільмів унікальний. У них розповідь має йти не від трагічного, а від комічного, не за правилами дорослого кіно. Останнім часом всі комедії стали підлітковими. На Одеському фестивалі ж показують іронічне доросле кіно. Організація фестивалю на високому рівні, чотири з плюсом по п'ятибальній шкалі", - резюмував Тихий.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кохання українського скінхеда і африканки покажуть у кіно
41-й Міжнародний кінофестиваль "Молодість". "Фестиваль тримає марку і є найголовнішою кіноподією в Україні. Це конкурс першого фільму й має сприяти розвитку українського кіно. Треба започаткувати гранти — на кшталт Роттердамського фестивалю. Мирослав Слабошпицький після показу стрічки "Глухота" отримав премію на новий проект. Якщо цього не станеться, фестиваль скотиться на пси. З кожним роком все більше стає світським заходом для киян. Звичайно, це складно, бо є проблеми з фінансуванням", - зауважив Тихий.
Чи відбудеться Київський міжнародний кінофестиваль довгий час було невідомо. Після того, як Богдан Ступка 2010-го відмовився бути його президентом, у фестивалю були проблеми з організацією та фінансуванням. Цього року його провели аж у вересні, хоча мав відбутися навесні. Це вперше відбувалося під відкритим небом.
"Якщо вирішать проблеми з організацією, може стати хорошою світською подією з червоними доріжками, прем'єрами та зірками. Чи стане якийсь із українських фестивалів помітною подією в європейському кінофорумі, залежить не тільки від самих фестивалів. Коли чеське кіно було на високому рівні, фестиваль у Карлових Варах також дуже цінувався", - вважає Володимир Тихий.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Документальне кіно - робота для сучих синів
Документальний фільм Якоба Пройсса "Інший Челсі". Історія про молодого представника донецької номенклатури Колю Левченка та кількох звичайних шахтарів. Поєднує їх любов до футбольної команди "Шахтар". Німецький режисер досліджує світогляд та спосіб життя мешканців Донецька: сліпе підкорення начальству та повна безініціативність. У європейській країні ця стрічка могла стати приводом для краху політичної кар'єри не одного високопосадовця.
Лідерами українського прокату і цього року стали закордонні стрічки. На першому місці з $5 млн "Пірати карибського моря: На дивних берегах". На другому - "Кіт у чоботях" із чотирма мільйонами. Стільки ж заробила і третя частина "Трансформерів". На четвертому місці – "Гаррі Поттер та смертельні реліквії", які зібрали 3 з половиною. На п'ятому – "Службовий роман. Наш час", які трошки не дотягнули до трьох. Останній наздоганяє російська стрічка "Висоцький. Дякую, що живий".
Коментарі