19 грудня в прокат виходить один з найдорожчих фільмів сучасності – "Хоббіт: Несподівана подорож". Продюсерам ця стрічка коштувала близько $250 млн. У зв'язку з цим Gazeta.ua вирішила згадати інші кінокартини, які в свій час ставили рекорди по бюджетам. Одні з них приносили своїм творцям величезні суми, інші – вганяли кіностудії в величезні борги. Подивимось, що зробить зі своїми продюсерами "Хоббіт"…
"Рапунцель: Заплутана історія" (2010)
"Він заліз туди, куди не варто було і наближатись" - розповідають про головного героя картини. Власне, це можна сказати і про сам фільм – настільки дорогої анімації світ не знає й досі. Бюджет картини склав $260 млн. Стрічка стала першим серйозним 3D-проектом студії Disney. Тож вартість її створення виросла через те, що більшість комп'ютерних та анімаційних технологій були експериментальними і створювались спеціально для цієї картини.
Її автори провели просто ювелірну роботу: волосся Рапунцель складається з 140 000 окремих пасм, а в масових сценах можна нарахувати близько 3000 намальованих персонажів. Прогресивні тривимірні технології автори картини поєднали з плинністю живопису, що стало абсолютним новаторством.
"Повернення Супермена" (2006)
"Світ вже не потребує спасителя" - каже головна героїня картини, маючи на увазі Супермена. Що ж, вона була права – стрічку сприйняли дуже прохолодно і вона стала ледь не найбільшим провалом в історії кіно. Продюсери хоч і змогли повернути вкладені $270 млн., тим не менш ані глядачі, ані критики не оцінили фільм.
Його називали затягнутим, перевантаженим спецефектами, а сюжет – передбачуваним. І це незважаючи на те, що вихід стрічки на екрани шанувальники коміксів чекали 26 років – рівно стільки пройшло з моменту попередньої частини про пригоди супергероя.
"Війна і мир" (1965-1967)
"Єдиний вихід виграти війну – атакувати противника" - проголошує Кутузов в фільмі, маючи на увазі французькі війська. Напевне ті ж самі слова сказав і Микита Хрущов, виділивши гроші на цю стрічку, і бажаючи таким чином показати американцям всю міць радянського кінематографу під час тодішньої "Холодної війни".
За різними підрахунками сума, яку в свій час витратили на зйомки чотирьох частин цієї стрічки складає ($100 млн.) на сьогоднішній день від $500 до $800 млн. Подібні розтрати виникли через велику кількість батальних сцен, в яких використовувалось по кілька тисяч статистів.
"Пірати Карибського моря: На краю світу" (2007)
- Ти божевільний!
- А інакше нічого не вийшло б, – відповідає Джек Горобець своєму ворогові.
Напевне такі ж слова доводилось чути і продюсерам цієї картини, котрі "вибивали" зі своїх інвесторів просто шалені для свого часу гроші на зйомки. Після того як перші дві частини цієї франшизи отримали надприбутки – продюсери вирішили вкласти в третю стрічку нечувану до цього суму – $300 млн. Таким чином фільм і став найдорожчим кінопроектом свого десятиліття. Левову частку витрат склали рекордні гонорари виконавцям головних ролей, а також комп'ютерна графіка.
"Клеопатра" (1963)
"Це найдорожче в світі снодійне" - влучно охарактеризував цю стрічку відомий кінокритик з журналу Newsweek. Цей фільм лишається найдорожчим по сьогодні. Його бюджет склав $44 млн., що в перерахунку на 2012 рік складає більше $400 млн. Незважаючи на подібні розтрати і чотири "Оскари", стрічка провалилась в прокаті. Через це кіностудія XX Century Fox ледь не збанкротувала.
"Титанік" (1997)
"Думаю, що життя – це дар, який треба цінувати" - натхненно розмірковує персонаж Леонардо Ді Капріо, ступаючи на суперкорабель "Титанік". В 2010-х вже щороку виходить не менше десяти фільмів з бюджетом в $200 млн. і більше. Проте в 90-х "Титанік", отримавши такі гроші, став справжнім рекордсменом.
В свій час він також зміг побити і рекорд по касовим зборам, протягом 12 років лишаючись найприбутковішим фільмом в історії. На створення цієї стрічки грошей було виділено більше, ніж на будівництво самого корабля в 1912 році – в перерахунку на сьогоднішній день ця сума складає близько $160 млн.
"Людина-павук-3: Ворог у віддзеркаленні" (2007)
"Я маю їх зупинити" - войовничо проголошує Спайдермен, сподіваючись побороти сили зла. Ті ж слова говорили і охоронці кінотеатрів, коли багатомільйонний натовп атакував зали в день прем'єри цієї стрічки. За рахунок унікальних спецефектів розрісся і бюджет цієї картини, який склав $258 млн.
Незважаючи на величезну суму, фільм окупився в перший вікенд, зібравши $375 млн. Проте любов масового глядача була кардинально протилежною думкам критиків. Останні назвали стрічку затягнутою та нудною в порівнянні з попередніми двома частинами франшизи.
"Бен Гур" (1925)
"…. …. …. … ….. .. …." - говорить головний герой цієї німої стрічки, коли Ісус Христос подає йому воду з колодязя. Це найдорожча німа стрічка в історії. Перед зйомками його бюджет планували обмежити $1,2 млн., однак під час роботи над картиною сума виросла до $3,9 млн.
Для того, щоб "відбити" вкладені кошти, продюсери завчасно почали широку рекламну кампанію, яка оперувала лозунгами "Цей фільм має подивитись кожен християнин!" Проте прокатні збори так і не покрили вкладені кошти.
"Водний світ" (1995)
"У нього немає імені, тому смерть не може його знайти" - характеризують головного героя цієї стрічки. Постапокаліптичний фантастичний фільм "Водний світ" розповідає про наслідки глобального потепління. Завдяки своєму бюджетові у $175 млн. він увійшов у книгу рекордів Гінесса. Однак, не змусило глядачів масово піти в кінотеатри і картина провалилась в прокаті – очевидно, тема подібних екологічних катаклізмів в той час не була актуальною.
"Хоббіт: Неочікувана подорож" (2012)
- Хей, пане Беггінс, куди біжите?
- На мене чекає пригода!
Ця картина стане першою частиною епічної трилогії про пригоди в фентезійному світі. Загальний бюджет всіх трьох фільмів франшизи складає на сьогоднішній день $500 млн. Більша частина бюджету пішла на створення комп'ютерної графіки та незвичний спосіб зйомки – не 24, а 48 кадрів в секунду.
Спочатку автори стрічки планували зняти дилогію. Однак після знімального періоду виявилось, що матеріалу вистачить на три картини і сценаристи оперативно переписали скрипт.
Як бачимо, вартість окремих фільмів дорівнює річним бюджетам маленьких країн. То, що продюсери готові вкладати в кіно настільки великі суми зайвий раз доводить, що кіно має гіпнотичний ефект, що тягне в кінотеатри мільйони людей по всьому світу.
Коментарі
1