Захисні мита на імпортні автомобілі можуть бути запроваджені не для всіх імпортерів.
Квоти пропонується розподіляти між тими компаніями, які погодяться на створення складального виробництва в Україні, повідомляє "Комерсант-Україна" у публікації "Квоти наздогнали мита".
Представники українського Мінекономрозвитку, ЄС і Росії обговорюють механізм квотування імпорту автомобілів.
Нагадаємо, два тижні тому міністр економічного розвитку і торгівлі Петро Порошенко заявив, що Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (МКМТ) прийняла рішення підвищити мита на ввезення автомобілів, проте це рішення буде опубліковано і набуде чинності лише після завершення консультацій з "найбільшими торговими партнерами" . Досі це рішення так і не було оприлюднено, невідомий навіть остаточний розмір пропонованої мита. Як повідомило вчора виданню джерело в МКМТ, розмір мита зараз визначається в двосторонніх консультаціях з представниками Євросоюзу та Росії.
"У будь-якому разі можу запевнити вас, що вона буде набагато менше 15% (пропонований обсяг мита), а це рішення набуде чинності далеко не завтра", - зазначив чиновник.
За словами співрозмовника видання, зараз Україна обговорює і компромісні варіанти захисту внутрішнього ринку.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "АвтоВАЗ" вирішив розпочати серійний випуск машин з автоматичною коробкою передач
"Наша задача - зберегти робочі місця в автомобільній галузі, а як цього добитися - питання переговорів. Наприклад, нас влаштує і квотування імпорту за умови, що імпортери візьмуть на себе зобов'язання з відкриття в Україні ліній по дрібновузловому складанню", - сказав він.
Слід зазначити, що можливість запровадження квот на імпорт автомобілів вже обговорювалася. У розпорядженні видання є звіт про торговельні консультації український делегації з представниками ЄС в Брюсселі, які проходили в травні. У ньому говориться, що як компенсацію представники ЄС запропонували Україні компроміс - встановлення замість додаткових мит механізму квотування імпорту автомобілів. Однак, як зазначається в пояснювальній записці Мінекономрозвитку, така ініціатива є досить складною технічно, а відповідно, є неефективною. Тому, констатують у відомстві, від такої пропозиції було вирішено відмовитися.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Страховики розповіли, які автомобілі найчастіше потрапляють у ДТП
Тепер українська сторона може погодитися на такий крок за умови гарантії перенесення виробництв до країни. Втім, щодо ЄС така пропозиція не може тим, що в Єврокомісії як і раніше розраховують переконати Україну відмовитися від введення таких захисних заходів. Водночас, за інформацією джерела видання в МКМТ, прогрес може бути досягнутий на іншому напрямку - вже найближчим часом можуть бути досягнуті аналогічні угоди з російськими автовиробниками.
Коментарі
13