середа, 10 квітня 2024 05:30

В Росії розбився президентський літак

10 квітня 2010 року в Росії під Смоленськом сталась катастрофа польського президентського літака, внаслідок якої загинули 96 осіб разом з президентом Польщі Лехом Качинським.

Автор: 5.ua
 

Вранці того дня літак Ту-154М виконував рейс з Варшави в Смоленськ. Літаком керував польський екіпаж з авіазагону президента. На борту знаходилися президент Польщі з дружиною та урядова делегація, яка мала відвідати меморіал з нагоди 70-річчя Катинського розстрілу.

Рейс мав закінчитися на аеродромі "Смоленськ-Північний". Перед цим на аеродромі спостерігалися складні метеорологічні умови: низька хмарність і туман. Видимість становила 400 м. За нез'ясованих обставин літак опустився на критично малу висоту, зачепив лівим крилом березу на висоті 4 м від рівня землі і розбився на відстані 350-500 м від початку посадкової смуги аеродрому.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Ірані судитимуть причетних до катастрофи літака МАУ

Автор: ukrinform.ua
 

10 квітня розпорядженням тодішнього президента Росії Дмитра Медведєва створили урядову комісію, яка зайнялась розслідуванням всіх обставин катастрофи. За фактом загибелі літака в Смоленську прокуратурами РФ і Польщі порушили кримінальні справи. На місці загибелі літака працювали 37 слідчих з Слідчого комітету при прокуратурі Росії і більше 40 судово-медичних експертів. У слідчих діях участь приймали 11 слідчих і прокурорів з Польщі.

12 січня 2011 року Міждержавний авіаційний комітет представив остаточну доповідь про розслідування авіаційної події. Зазначається, що причинами катастрофи стали неправильні дії екіпажу, а саме рішення про захід на посадку, зниження нижче мінімальної висоти у 100 м, ігнорування екіпажем сигналів системи попередження про небезпечне зближення з поверхнею землі.

Автор: unian.net
 

Основною претензією польської сторони став односторонній, на її думку, підхід до виявлення винних в авіакатастрофі. Не піддаючи сумніву провину екіпажу літака, однією з головних причин польська сторона вважає те, що аеродром Північний не був закритий за метеоумовами. Ключовим у розбіжностях із звітом МАК стало і визначення характеру польоту: військовий він або цивільний, оскільки в цивільній авіації рішення про посадку приймає командир повітряного судна, а у військовій - керівник польотів на аеродромі.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Літаки із пасажирами зіткнулися під час зльоту. Понад 500 загиблих

До 22 квітня 2010 року тіла всіх загиблих під час катастрофи літака в Смоленську впізнали і через 2 дня доставили до Варшави. На борту літака перебувало 96 осіб, в тому числі 88 пасажирів і 8 членів екіпажу, серед яких ряд високопоставлених Польщі, військових і громадських діячів та представників духовенства країни. У зв'язку з авіакатастрофою в Польщі оголосили дев'ятиденний загальнонаціональний траур.

Автор: oxlxo.livejournal.com
 

У відповідності з Конституцією Польщі маршал Сейму Броніслав Коморовський тимчасово прийняв повноваження глави держави. Він був обраний президентом Польщі на дострокових виборах 20 червня, на яких у 2 турі переміг Ярослава Качинського, брата загиблого президента.

У 2017 році комісією при Міністерстві національної оборони Польщі опубліковано доповідь про повторне розслідування причин катастрофи президентського авіалайнера, згідно з котрою загибель літака сталася в результаті серії вибухів. Спочатку в лівому крилі, а потім в лівій частині фюзеляжу, які зруйнували літак ще в повітрі.

Експрем'єр Польщі Дональд Туск та його оточення після Смоленської авіакатастрофи сумнівалися у тому, чи треба надавати Росії право фактично самостійно вести слідство у цій справі.

Зараз ви читаєте новину «В Росії розбився президентський літак». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

3

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі