Туалет і питна вода - оце і є мірило того, наскільки людина важлива державі

З 1 вересня нарешті набудуть чинності нові будівельні норми

Вже кілька днів користуюсь київським метро. Останній раз я це робила на початку 1990-х. Ну і минулої зими колега потягла в підземку, бо треба було швидко доїхати на зустріч, а вулиці почало замітати.

Коротше, в метро мені сподобалось. Але з однієї причини – це швидко. І зараз в метро мало людей. Принаймі, на тій гілці, якою я користуюсь. Колеги, правда, мене заспокоїли, пояснивши, що так буде недовго. Просто літо, немає школярів і люди почали йти у відпустки.

Але справа не про зручності в метро. Я трохи про інше.

Шлях мій пролягає по широкому бетонному тротуару, де немає жодного дерева. Старі спиляли, нові не висадили

До метро мені йти, якщо підтюпцем, 20 хвилин. Якщо по-нормальному, то це півгодини. Якщо зранку у Києві вже +31, то це пекло. Тому що шлях мій пролягає по широкому бетонному тротуару, де немає жодного дерева. Старі спиляли, нові не висадили. Півгодини я майже біжу, щоб покинути це пекло і сховатися в прохолоді метрополітену. І поруч зі мною купи людей роблять те ж саме.

Метро. Тут добре точки зору прохолоди. Але от що цікаво. Метро відкрили в 1960 році, і лише зараз в голови прийшла думка, що там, де є багато людей, може виникнути потреба ходити в туалет. Ми хвалилися найглибшою станцією в світі, тим, що у нас є станція - світова рекордсменка перегону з найбільшими перепадами глибин, що кілька станцій мають статут архітектурних пам'яток і так далі. Але у нас і досі немає елементарного – туалетів.

Ми хвалилися найглибшою станцією в світі. Тим, що кілька станцій мають статут архітектурних пам'яток. Але у нас і досі немає елементарного – туалетів

З 1 вересня 2019 року набудуть чинності нові державні будівельні норми, які зобов'язують проектувати туалети для пасажирів у вестибюлях станцій метрополітену. Нові норми зобов'язують облаштовувати громадські туалети під час реконструкції старих станцій та будівництва нових. Перші туалети мають з'явитися на станціях майбутньої гілки метро на Виноградар.

У багатьох країнах світу, і я це бачила сама, туалети є при вході в метро. При вході в метро є туалети і на деяких станціях Харкова.

А для працівників метрополітену є туалети? Чи як вони справляються з природніми бажаннями?

У світі практикуються фонтанчики з питною водою які розташовані в людних місцях – метро, торгові центри, дитячі майданчики

Я вже мовчу про питну воду. У світі практикуються фонтанчики з питною водою які розташовані в людних місцях – метро, торгові центри, дитячі майданчики і так далі. Більше того, якщо в кафе чи ресторані ви попросите питну воду, вам її обов'язково дадуть. З льодом чи без. Безкоштовно. Уявили прохання про питну воду у наших закладах? "Вам Бонакву чи Пер'є?" - почуєте у відповідь запитання. Ну звісно, не воду ж з крану пропонувати!

Більшість державних та адміністративних закладів, які надають послуги населенню, не можуть забезпечити відвідувачам доступ до туалетів

Переважна більшість державних та адміністративних закладів, які надають послуги населенню, не можуть забезпечити відвідувачам доступ до туалетів. Про "ключ від туалету у начальника/начальниці, який той/та не дає кому попало", вже ми всі знаємо і навіть багато хто відчув це на власному досвіді. Ну, в закладах стільців не вистачає, або ж вони зовсім відсутні, а тут туалети.

Добре, що європейці допомагають ЦНАПи будувати. З туалетами.

Про дефібрилятори навіть не будемо. Чекаємо наступного року, тоді в київському метрополітені мають з'явитися аптечки та автоматичні дефібрилятори на 19 станціях.

Дві базові і щоденні потреби людини – питна вода, туалет, - оце і є мірило того, наскільки людина важлива в системі координат держави.

Оригінал

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі