Шаповал Олександр
Помічник - консультант народного депутата України Олександра Шевченка. ВО"Свобода"
13.10.2013

Деякі проблемні питання проекту Закону "Про прокуратуру"

Стаття 24. Представництво інтересів громадянина або держави в суді

Наче б то корисний інститут в прокурорській діяльності по захисту прав й інтересів громадян,але якщо уважніше проаналізувати зміст даної статті,то можна помітити приховани загальний нагляд прокуратури. Автори цього законопроекту викреслили із функцій прокуратури,що зазначені в статті 2 проекту загальний нагляд і зробили дану статтю відповідно до статті 121 Конституції,але намагаються приховати деякі положення загального нагляду,хоч і не в чистому його вигляді,але зберігають певні його риси. Тому дана стаття повинна бути піддана ретельному аналізу.

Розділ V. Порядок зайняття посади прокурора

Цей розділ присвячений добору прокурорських кадрів,наче б то все прозоро,на конкурсних засадах,але це все піддається сумнівам,оскільки в реаліях сьогодення всі ці конкурсні засади призведуть до великої корупції і здебільшого не професійності прокурорів,котрі за гроші будуть "перемагати" на цих конкурсах і заміщувати посади. У нас в Україні є Національна академія прокуратури України,чому б на неї не покласти виховання прокурорських кадрів,тим паче навчання в цій академії здійснюється на базі бакалавра або спеціаліста,тобто в цьому навчальному закладі безпосередньо готують спеціалістів в прокурорській сфері. Можна взяти приклад з США,де поліцейських готує Поліцейська академія,але вступ в цю академію є дуже складним і добір проходить не кожний. Чому б нам не зробити те саме з академією прокуратури. Але автор законопроекту хоче створити кваліфікаційно-дисциплінарні комісії,котрі й будуть приймати іспити охочих зайняти прокурорські посади ,де будуть давати хабарі,а потім на 6 місяців до академії прокуратури "навчати" етиці і процесуальним документам. Хоча логічніше було б об'єднати все це в іспит до академії прокуратури,перевірка особи ,котра хоче вступити і її навчання рік-півтора в цій академії,після закінчення здати іспит і скласти присягу працівника прокуратури.

Також викликає застереження,так це відсутність актів прокурорського реагування таких як подання чи постанова прокурора. За чинним законом прокурор може винести подання на незаконне рішення місцевої ради,котре підлягає розгляду,а вразі не згоди з поданням,прокурор може скасувати дане рішення ради в судовому порядку.Поки не буде реформоване місцеве самоврядування в Україні і вплив територіальних громад не буде збільшений,не можна втрачати такий важель впливу на незаконні рішення рад як подання прокурора. Я б порадив залишити дану статтю до прийняття новго закону про місцеве самоврядування або істотних змін до нього,а поки ,на мою думку,дана стаття має право бути.

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі