Сім років тому подружжя Чанг, вихідці з Південної Кореї, відкрили у Вашингтоні хімчистку. Вони приїхали до США "по американську мрію". Проте її зруйнував один із мешканців столиці, їхній постійний клієнт суддя Рой Пірсон.
Два роки тому чоловік здав у хімчистку п"ять своїх костюмів. Коли прийшов забирати, виявилося, що одна пара штанів загубилася. Пірсон вирішив судитися. Хоча штани знайшли через тиждень, суддя не заспокоївся. Він вимагає понад $65 млн компенсації.
Суддя базує свою вимогу на законі про захист прав споживачів, який передбачає $1500 відшкодування за кожне порушення. А таких порушень за понад три роки користування послугами хімчистки він нарахував 12. Отже, 1500 Пірсон помножив на 12 і на 1200 — стільки днів, за його підрахунками, він користувався послугами хімчистки. Всю суму він ще множить на три, бо судиться проти Су Чанг, її чоловіка та сина.
Окрім того, Пірсон вимагає $500 тис. за "душевні страждання, незручності й відчуття дискомфорту" і ще $462 тис. — за судові витрати. Хоча він не користується послугами адвоката, бо сам представляє свої інтереси в суді.
Остання частина компенсації — $15 тис., які він, мовляв, витратить протягом наступних десяти років на оренду автомобіля. Оскільки послугами старої хімчистки він незадоволений, то мусить їздити в іншу частину міста. Загалом набігає $65 млн. 462 тис. 500.
Подружжя Чанг за два роки вже витратило на послуги адвоката чимало грошей. Але головне — вони не можуть спокійно спати, перебувають у постійному стресі.
— Мені більше не хочеться тут жити, — каже Су Чанг. — Я хочу тільки одного — повернутися до Кореї.
Справа судді Пірсона проти сім"ї Чанг зацікавила багатьох американських юристів.
— Цей випадок є типовим, — говорить Шерман Джойс, президент Асоціації за реформу громадянського права. — Закони про захист прав споживачів написані розпливчато. Останнім часом їх усе частіше використовують для особистої наживи.
"МакДональдз" заплатив майже три мільйони
У лютому 1992-го 79-річна американка Стелла Лібек із міста Альбукерке, штат Нью-Мексико, придбала каву в ресторані швидкого харчування "МакДональдз". У машині вона поставила стаканчик на сидіння поміж ногами і спробувала відкрити пластикову кришку, щоб додати вершків. Кава розлилася, й жінка отримала опіки третього ступеня. Їй робили пересадку шкіри.
Лібек вимагала від "МакДональдз" $20 тис. компенсації. Проте компанія відмовилася платити. Врешті суд зобов"язав її виплатити постраждалій $2,7 млн компенсації. Саме стільки "МакДональдз" заробив на продажі кави за два дні.
Коментарі