вівторок, 03 серпня 2021 12:30

Учені розробили чоловічий протизаплідний засіб

Чоловічі протизаплідні таблетки поки що далекі від масового використання, залишаючи презервативи єдиним надійним засобом контрацепції / Getty Images

Команда дослідників в Китаї придумала поєднання нанотехнологій і крихітних магнітів, щоб тимчасово зробити чоловіків безплідними.

Чоловічі яєчка потрібно тримати в холодному стані, щоб вони працювали належним чином. Учені виявили, що якщо направити наночастинки оксиду заліза в правильне положення за допомогою магнітів, а потім нагріти їх протягом приблизно 15 хв., використовуючи магнітне поле, то вони тимчасово стають безплідними. Про це пише Daily Star.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Жінка не знала про вагітність, доки не народила на підлозі кухні

Наночастки, покриті лимонною кислотою, нагрівали яєчка до температури близько 40ºC. Під час експериментів дослідники змогли зробити мишей-самців абсолютно безплідними. Але ефект повністю зник протягом 30-60 днів.

Як тільки минув час, лабораторні миші повернулися до нормального батьківства, коли спарювалися. Наночастки були нетоксичні для клітин і поступово виводилися з організму, відкриваючи нові можливості для чоловічої контрацепції.

Минулого місяця дослідники опублікували результати в статті "Магнітне націлювання на яєчка і магнітна гіпертермія для неінвазивної контрольованої чоловічої контрацепції за допомогою внутрішньовенного введення" в науковому журналі Nano Letters. Одним з можливих сфер застосувань цієї технології може бути сільське господарство, що дозволяє виробникам тваринницької продукції вибірково керувати частотою відтворення тварин.

Але неминуче основна увага буде приділена в майбутньому можливому застосуванню в людей, надаючи альтернативу вазектомії та презервативам.

Перший у світі протизаплідний засіб для чоловіків випробували в листопаді 2019 року в Індії. Ліки блокують сперму на шляху до пеніса.

Зараз ви читаєте новину «Учені розробили чоловічий протизаплідний засіб». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua