четвер, 06 серпня 2009 18:04

Вузькоколійка працюватиме до травня 2010 року

Автор: фото: Валентина МУРАХОВСЬКА
  У вузькому вагоні, що ходить вузькоколійкою, стоять одно-  і двомісні сидіння.  Поїзд за 4 години долає відстань у 78 кілометрів від Гайворона Кіровоградської області до Рудниці на Вінниччині
У вузькому вагоні, що ходить вузькоколійкою, стоять одно- і двомісні сидіння. Поїзд за 4 години долає відстань у 78 кілометрів від Гайворона Кіровоградської області до Рудниці на Вінниччині

— Ми всім селом підписи збирали, щоб тільки не закривали нашу кукушку, — говорить 35-річна Ірина Доцуленко із села Дохно Чечельницького району.

Поблизу села проходить єдина в області вузькоколійка. Жінка чекає на зупинці. Потяг  запізнюється на кілька хвилин. Кукушкою його називають через характерний звук сигналу. Він не продовгуватий, як у звичайних потягів, а короткий, нагадує кування зозулі.

Вузькоколійку збудували 1897-го. Її використовували для вантажів. Перевозили цукор із Бершадського цукрового заводу та буряки. 2002 року завод збанкрутував. На вузькій колії лишилися тільки пасажирські перевезення. Торік її хотіли закрити через нерентабельність. Люди збирали підписи проти. Нарікають, що до сіл нічим добиратися.

— Кукушка — єдиний зв"язок зі світом. Зараз осьо фрукти пішли, так бабки назбирали в кошик — і вперед на базар, — каже Лукія Кича, 78 років із села Каташин. — Хто скільки може, стільки й тягне тих мішків. У маршрутку з ними не сядеш, бо треба платити.

— У мене студєнти в Одесі навчаються. Сумки погрузили на тачку, вивезли на остановку. Їдемо в Рудницю, а там пересадка на нормальні поїзди. Так і добираються до Одеси. А як потяг, що ходить вузькоколійкою, відмінять, то даже не знаю, що робитимемо. Треба буде шукати, як добратися чи на Бершадь, чи на Чечельник, — пояснює Ірина Доцуленко.

За 10 хв. чути гудок потяга. Їде нешвидко, позаду тепловоза — два невеликих вагони. Двері одного із них відчиняє провідниця.

— Бабушка, посмотри какой маленький. Ми в нього влєзім? — кричить 6-річний Андрій, який приїхав до родичів з Одеси. — Він же як ігрушечний.

Поїзд зв"язує дві області

Заходимо у вагон. Він схожий на вузький трамвай із м"якими сидіннями.

— Наші пасажири — це в основному пенсіонери, — каже провідниця Надія Пафян. — А пенсіонерам проїзд безкоштовний. Квиток Гайворон-Рудниця коштує 5,6 гривні. Цей поїзд зв"язує дві області. Як його закриють — це справді буде катастрофа.

На балансі залізниці перебувають шість відремонтованих вузькоколійних вагонів. Вони виготовлені 1958 року в польському місті Вроцлав.

— Поїзд їде зранку і ввечері, а в базарні дні ще вдень пускаємо, — продовжує провідниця. — Буває, вагони настільки забиті, що ніде стати.

Залізниця має дозвіл на перевезення пасажирів вузькоколійкою до травня 2010 року.

— Вагони пройшли діагностику, у них зроблені капітальні ремонти. Старі дореволюційні дерев"яні лавки замінили на м"які сидіння, які брали із плацкартних поїздів, — говорить начальник залізничного об"єднання Гайворон Тетяна Губицька, 47 років. — Єдина серйозна проблема — це кошти, які мають виділяти райради на проїзд пільговиків. За півроку Вінницька область заборгувала 20,8 тисячі гривень.

Торік вузькоколійний поїзд знімали в українських фільмах "Батько Махно" та "1941".

— Усі зйомки проводили на станції Бершадь, — каже Губицька. — Брали звичайні вантажні вагони, оббивали їх фанерою. Ще один епізод зняли на мосту через річку Південний Буг.

Від Гайворона Кіровоградської області до Рудниці на Вінниччині 78 км. Поїзд долає їх за 4 год.

Зараз ви читаєте новину «Вузькоколійка працюватиме до травня 2010 року». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі