четвер, 21 травня 2020 07:51

Запрацюють громадський транспорт і дитсадки

Із 22 травня запрацює другий етап послаблень — відкриють готелі, дозволять спортивні змагання без глядачів і служби в церквах, де має бути не більше однієї людини на 10 кв. м. Запустять міський і приміський наземний транспорт. Автобуси і вагони потягів мають заповнюватися не більш як на половину. Пасажири і персонал повинні бути в масках.

— Роботу дитсадків і метро плануємо відновити із 25 травня у містах, де це дозволятиме епідеміологічна ситуація, — говорить прем'єр-міністр Денис Шмигаль, 44 роки. — Авіасполучення відновиться не раніше 15 червня.

На 20 травня в Україні коронавірус підтвердили у 19 230 людей. Вилікувалися 5955 осіб, померли — 564. Найбільше хворих у Чернівецькій області та Києві — 2796 та 2410.

Карантин можуть продовжити до 22 червня. Поступово вводитимуть послаблення, каже головний санітарний лікар держави 40-річний Віктор Ляшко:

— Відслідковуємо динаміку в Польщі. Там найбільше подібний до нас сценарій. Не знаємо, як вірус поведеться влітку. Якщо кількість хворих зменшуватиметься стрімко, зняти карантин можемо і раніше.

— Влада на місцях має контролювати кількість пасажирів в автобусах. Повинні бути в масках і дотримуватися дистанції. Інакше за місяць зіткнемося з новим спалахом. Знову доведеться все закривати, — говорить директор програми "Інфраструктура" Українського інституту майбутнього Володимир Шульмейстер, 50 років. — Аби не було транспортного колапсу, в містах слід зменшити пікове навантаження, розтягнувши робочий графік. Умовно, одні підприємства мають починати роботу о 6:00, а інші на годину пізніше. Те саме стосується метро.

Транспорт не повинен перевозити пільговиків.

— Вони не їздитимуть масово, якщо монетизувати пільгу — скидати на картку гроші на оплату певної кількості поїздок. Це треба було зробити ще у квітні, — додає Шульмейстер.

Якщо компаніям буде невигідно працювати в нових умовах, вони підвищуватимуть ціни на проїзд. Тут мають підключатися місцеві влади: розмовляти із транспортниками, виділяти кошти на покриття збитків. Інакше підприємства не зможуть довго протриматися.

— Транспорт контролюватимуть показово. Хіба в перші дні будуть якісь рейди, перевірки. Це призведе до великих черг на зупинках і біля метро, — говорить транспортний експерт 34-річний Дмитро Беспалов. — Хорошим рішенням було б збільшення кількості рухомого складу. Але в багатьох містах додаткового транспорту немає.

Ціни на проїзд варто було би зробити вищими для порядних перевізників, які дотримувалися карантину. Так покривали би збитки. На жаль, частина із них уже закрилися.

Приміські електрички можуть запрацювати не в повному обсязі, каже виконувач обов'язків глави Укрзалізниці Іван Юрик:

— Компанія не отримала пів мільярда гривень компенсацій за пільгові перевезення. Це ставить під загрозу відновлення приміського сполучення. Ми готові до діалогу. Місцеві органи влади мають невідкладно погасити борг.

Після відкриття метро в Києві не продаватимуть жетонів. Їх замінять разовими паперовими чи електронними квитками. Можна буде розрахуватися картками метро, банківськими й за допомогою мобільних телефонів, де працюють додатки "Еппл Пей" або "Гугл Пей".

Зараз ви читаєте новину «Запрацюють громадський транспорт і дитсадки». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі