На Буковині повінь зруйнувала майже 1,5 тис. км дорожнього полотна та понад 150 мостів. В області їх відновлюють із початку серпня. Будівельники працюють без вихідних. Нині важливо закріпити зроблене, щоб весняні паводки не звели усю роботу нанівець.
У селі Підзахаричі Путильського району відбудовують трасу Вижниця–Путила–Сторожинець. Вона має з"єднати село з районом і областю. Після стихії до Підзахаричів майже місяць не ходив транспорт. Гелікоптерами людям доставляли харчі, ліки, товари першої необхідності. Дорога йшла берегом Черемоша. Вода зруйнувала трасу в кількох місцях. У Підзахаричі будівельники привезли стотонні бурові машини. Їхні алмазні свердла роблять отвори у скелях, забивають десятиметрові палі. Майже сотню цих опор з"єднають залізобетонним шаром, аби убезпечити береги від сповзання.
— Це роботи по берегоукріпленню. Робота об"ємна, та за місяць-півтора маємо завершити, — запевняє Володимир Мулаш, 54 роки, заступник директора будівельної фірми.
Працюють бульдозери, навантажувачі, грейдери, бурові установки. 40 чоловік працюють у дві зміни. На цей об"єкт виділено 20 млн грн.
На березі річки зо два десятки робітників плетуть сітки
За кілометр звідти, теж у Підзахаричах, на березі річки зо два десятки робітників плетуть сітки. Їх наповнюють камінням. Ці "куби" розміром приблизно 2х2 м викладають один на одного. Так укріплюють береги та підніжжя доріг. У селі Петраші Путильського району дорогу формують "із нуля".
Олександр Лієв, начальник обласного управління регіонального розвитку, архітектури й інфраструктури, каже, що відновлювальні роботи на Буковині гідні увійти до Книги рекордів Гіннеса — так швидко і так багато зроблено із початку серпня.
— Залучено 37 організацій, 680 одиниць техніки та більше 2,5 тисячі працівників. Аварійно-відновлювальні роботи доріг і мостів коштують 352 мільйони гривень. Нині область отримала лише половину. У майже 80 населених пунктах сполучення вже є. У 61 — тільки розпочали будувати. У решті 60 пунктах ще не було ні техніки, ні працівників. Та не треба думати, що ці села другорядні, — говорить Лієв. — У першу чергу відновлювали дороги там, де не було сполучення взагалі. Також зважали, як близько розташована техніка підрядників.
На відбудову доріг Буковині цього року потрібно ще 180 млн грн, на наступний — півмільярда. Адже в області спершу велися тимчасові роботи, а нині почався капітальний ремонт.
— Із фінансуванням проблем не буде, — стверджує голова Укравтодору Вадим Гуржос, 50 років. Він оглядав буковинські магістралі минулими вихідними.
Коментарі