У вівторок із залізничної станції Київ-Пасажирський відправився новий поїзд сполученням Київ– Львів. 16 нових купейних вагонів мають по 40 місць замість звичних 36. Потяг може курсувати зі швидкістю до 160 км/год.
Вагони виготовили цьогоріч на Крюківському заводі. Вони мають сучасний вигляд, м"які сидіння та спинки. На верхніх полицях захисні рами, щоб пасажир не скотився вночі.
Над дверима в кожному купе є панель із розеткою на 220 вольт. Ще на ній відображається, чи з обох сторін вагона зайняті туалети. Є регулювання режимів світла, звуку радіо. Кнопки регуляторів уночі підсвічуються. В купе провідника є монітор для спостереження за коридором та мікрохвильова піч.
— За 10 років ми маємо обновити склад усіх поїздів. Щойно пройшовся потягом — це вже достойний рівень, інша сантехніка, — каже міністр транспорту Йосип Вінський, 52 роки. — У вагонах стало просторіше, а головне — цей поїзд має м"якший хід. Крюківський завод бере на себе сервісне обслуговування.
30-річний Мирослав Нямещук місяць тому їхав поїздом N107 сполученням Ужгород–Одеса, в якому був один такий вагон.
— Купе, звичайно, краще виглядає, але столик набагато менший, ніж у звичайних, незручний. Захисна рамка на других полицях заважає заскакувати наверх, — каже "ГПУ" чоловік. — Панель управління режимами слід було розмістити збоку, бо людям низького зросту неможливо дотягнутися. Валіза з ручкою стандартного авіаційного розміру не влазить у крюківський рундук. Але мені подобається, що не чути грюкоту коліс та не дує з вікон.
Вартість такого вагона-купе — 5,2 млн грн. На придбання 16 — Укрзалізниця виділила майже 83 млн грн. Наступні вісім вагонів випустять у травні. Шість направлять на Донецьку залізницю і два — на Львівську. Впродовж року на залізниці з"являться 200 таких вагонів.
Поїзд із новими вагонами після прибуття до Львова розформують. Їх задіють у складі фірмового поїзда N91/92 сполученням Київ–Львів. Вартість проїзду в них не зміниться.
Коментарі