Від початку року вулицями Рівного їздять три тролейбуси "шкода". Привезли їх залізницею із Чехії, де вони відпрацювали 20 років. На підприємстві "Рівнеелектроавтотранс" машини почистили і вивели на три найпопулярніші у місті маршрути.
Покупка обійшлася підприємству в 0,5 млн грн. Третина суми пішла на розмитнення.
— Для нас то є суттєва економія, — пояснює директор Степан Загиней, 62 роки. — Новенький тролейбус львівського виробництва коштує 2 мільйони гривень. Та за ці гроші я в Чехії можу купити 13 старих машин. Хоча їх уже зняли з виробництва, запчастини до них маємо. Упевнений, іще 10–15 років вони місту послужать.
Минулого четверга вранці тролейбус №155 вийшов на третій маршрут, що сполучає мототрек і залізничний вокзал. Дорога проходить через центр міста та головний продуктовий ринок.
Найбільше людей заходить на зупинці біля автовокзалу. Половина — пенсіонери.
Кондуктор 31-річна Валентина Мартинюк обходить людей, продає квитки по 1 грн. Тролейбус має 28 сидячих і 54 стоячих місць.
— Я й не помітила, що це новий. Хоча кожен день цим маршрутом їжджу в центр, — роззирається 75-річна Любов Монаєнкова. — Старі рівненські тролейбуси по 36 років їздять. Трясуться так, ніби зараз розваляться. А буває, що й ламаються посеред дороги.
— Сидіння тут зручні, м'які, — каже 30-річний Юрій Зосімчук із райцентру Сарни.
Кондуктор сідає на вільне крісло із синьою оббивкою.
— Чеські пасажири, може, й культурніші за наших, — міркує. — Принаймні в салоні після них і сідушки були цілі, й стіни не обшарпані.
Кабінка водія Олега Смочука, 29 років, закрита скляною перегородкою. Всередині сухо й тепло.
— Непогана машина, бере десь на чверть електроенергії менше, ніж старі. За тиждень ні одного разу не ламалася, — відказує на кінцевій зупинці. — Перед тим місяць тестували — їде м'яко, не трясе. Так зроблено, що тролейбус рушить тільки тоді, коли всі двері зачинені.
Біля передніх дверей сидить 56-річна Тамара. Вона працює прибиральницею тролейбусів після рейсів.
— У перший пробний рейс 29 грудня почепила йому повітряні кульки. Перехожі дивувалися, вслід руками махали, — згадує. — Сьогодні їдемо без прикрас.
У автопарку "Рівнеелектроавтотрансу" 75 тролейбусів. Із них 66 чеського виробництва, вітчизняних дев'ять — із "Південмаша" та львівського автозаводу.
— За 15 років 33 списані машини після капремонту придбав, — каже директор Степан Загиней. — Стільки жодна інша область не закупила. Купувати нові дозволяємо собі дуже рідко, бо година роботи одного тролейбуса обходиться у 150 гривень, а за рейс він заробляє всього 70.
Коментарі