середа, 18 липня 2007 19:35

Під час аварії літака ніхто не вижив

У вівторок о сьомій вечора в аеропорту бразильського міста Сан-Паулу оголосили про посадку рейсу 3054 з південного міста Порту-Алегрі. Аеробус-320 мав приземлитися за 5 хв. Він таки сів на посадкову смугу, але не зміг загальмувати. Машина перелетіла через загородження й опинилася на завантаженій автомобілями трасі в жилому кварталі.

— Літак пролетів повз нас на рівні вуличних ліхтарів, — розповідає Луїс Сантос, який їхав з аеропорту на таксі. — Ми чули, як шум двигуна стає все гучнішим. Потім він врізався в будівлю і загорівся.

Літак протаранив вантажний ангар, де зберігалося пальне. Поїхав далі й врізався в офіс транспортної компанії. З будівлі почулися вибухи. Виникла пожежа. Навколо місця катастрофи стояло багато маленьких магазинчиків. Люди вискакували з них, закриваючи руками обличчя від диму. Дехто непритомнів.

В офісі транспортної компанії працювало 30 чоловік. Більшості вдалося вистрибнути з палаючої будівлі. Однак кількох забрали до лікарні в критичному стані.

На борту літака було 170 пасажирів і шість членів екіпажу. Губернатор штату Сан-Паулу Жозе Серра зізнається, що шансів знайти когось живим немає. Рятівники в перші години навіть не могли пробратися до літака. Температура на місці аварії сягала тисячі градусів.


— Я чекаю на списки загиблих. Надії майже немає, — каже заплаканий літній чоловік, 41-річний син якого був на борту. — Дзвоню синові на мобільний, а відповіді немає.

У терміналах аеропорту зібралися сотні родичів пасажирів. Вони не отримують жодної інформації. Однак уже відомо про 250 загиблих. Це пасажири літака й люди, які були неподалік місця катастрофи.

Увесь район біля аеропорту вкритий ядучим димом. Найближчі траси перекриті. На дорогах багатокілометрові пробки. Аеропорт не приймає і не відправляє рейсів.

За однією з версій, літак не зміг загальмувати через погані погодні умови. За кілька годин до катастрофи пройшов сильний дощ. Посадкова смуга була мокра та слизька.

Не виключають також і помилки пілота. Можливо, він відчув, що невдало приземлився, і спробував знову злетіти. Цю версію підтверджують свідки. Кажуть, літак явно прямував угору.

Цього ж дня сталася аварія в аеропорту колумбійського міста Санта Марта. Лайнер, на борту якого було 59 пасажирів, також не встиг загальмувати при посадці. Він протаранив загородження і в"їхав у Карибське море, на березі якого стоїть аеропорт. Шестеро чоловік зазнали легких травм. Пасажири вилізли з літака по надувних трапах.

Найбільша авіакатастрофа сталася 1977 року над іспанським островом Тенерифе. Тоді в результаті зіткнення в повітрі двох "боїнґів" загинуло 583 людини.

Найнебезпечнішою вважається російська авіакомпанія "Аерофлот". За статистикою, на мільйон польотів вона має 18,62 аварій. Найбезпечнішою називають невелику приватну американську фірму "Саус-вест". Її літаки ще жодного разу на потрапляли в катастрофи.



Маргарита Свєтлова вижила в авіакатастрофі


Рік тому, 9 липня, сталася подібна авіакатастрофа. Літак А-310 виконував рейс Москва—Іркутськ. При посадці машина викотилася з посадочної смуги, пробила бетонну стіну і в"їхала у приватні гаражі. Кабіну сплющило, в салоні почалася пожежа. Пасажирка Маргарита Свєтлова тоді вижила.
— Ми почали приземлятися. Все було гладко, нормально, — згадує жінка. — Після того як майже зупинилися, знову почали розганятися. Я подумала, що ми злітаємо. Тоді смуга закінчилася, нас почало трясти. Ми крилом зачепилися і врізалися в огорожу. Стало страшно, почалася пожежа, пасажири стали кричати. Я бачила, як люди горіли.
124 із 203 пасажирів тоді загинули. Інші отримали серйозні поранення. В Іркутську були ті ж проблеми, що в Сан-Паулу. Аеропорт розташований у межах міста. Смуга ненадійна і надто коротка.

Зараз ви читаєте новину «Під час аварії літака ніхто не вижив». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі