четвер, 23 вересня 2021 06:21

"Не можна виходити з каюти. Розженемося до 60 кілометрів"

Автор: ЛІЛІЯ МИЦКО
  У салоні швидкісного теплохода ”Нібулон Експрес-1” можуть розміститися понад 70 людей. У кінці каюти є вбиральня та сходи на палубу. Екіпаж не дозволяє пасажирам виходити туди під час руху
У салоні швидкісного теплохода ”Нібулон Експрес-1” можуть розміститися понад 70 людей. У кінці каюти є вбиральня та сходи на палубу. Екіпаж не дозволяє пасажирам виходити туди під час руху

— Востаннє такі рейси проводили майже 15 років тому, — каже керівниця Державного агентства розвитку туризму 39‑річна Мар'яна ОЛЕСЬКІВ. 16 вересня спускається сходами до причалу біля Річкового вокзалу Києва. Там пришвартований швидкісний теплохід "Нібулон Експрес-1". Екіпаж готується до туристичного рейсу в райцентр Канів на Черкащині.

Тур тестовий. Попливуть понад 70 пасажирів, яких відібрали у фокус-групи. Мають оцінити рівень мандрівки. Із 2022‑го такі рейси можуть стати регулярними.

— Давайте руку, бо звалитеся у воду, — чоловік у помаранчевому жилеті допомагає жінці зайти в середину кораб­ля. За нею в каюту обережно спускаються інші пасажири.

У просторому салоні люди розсідаються в м'які крісла. Розглядають Дніпро у великі вікна по боках теплохода. За туалетом у задній частині судна — високі сходи на палубу. Пасажирам туди підніматися не можна, пояснюють матроси.

— Діти, заради Бога, сядьте! — дівчата-організатори кричать дітям, які є серед туристів. — Вам не можна виходити з каюти. Небезпечно, бо розженемося до 60 кілометрів на годину.

На воді осінній холод відчувається сильніше. Пасажири кутаються в куртки та жакети. У судна починають відчутно працювати підводні крила. Видно, як розрізають воду. Бризки розлітаються на кілька метрів. Теплохід набирає швидкість.

— Краще, ніж автобусом, — бородатий чоловік смачно їсть бутерброд із ковбасою на кріслі поряд. — Не трясе. По звуках, наче потягом "Інтерсіті" їду.

Відстань від Києва до Канева — понад 130 км. На теплоході її можна здолати за 3 год.

Річковий вокзал у Каневі розташований біля автомобільного. Поряд супермаркети, аптеки та кіоски. Напроти височіє колишній радянський будинок побуту. Зараз там торговельний центр із секонд-хендом.

— Ми збудуємо готель і всі туристи матимуть місце, де зупинитися, — зустрічає пасажирів міський голова 64‑річний Ігор Ренькас. — Поки що не зовсім готові до таких рейсів.

Пасажирів відвозять до Чернечої гори, де похований Тарас Шевченко. Показують музей Кобзаря. Після — ознайомлюють з роботою місцевої гідроелектростанції.

О 16:30 "Нібулон" має відправитися у зворотний рейс. Поблизу автовокзалу теплохід роздивляються місцеві та гості.

— Якщо буде недорого, то кататимуся, — говорить Олександр, який чекає на маршрутку до Києва за 120 грн.

— За такі рейси з подібною екскурсією планують брати від 1600 до 2000 гривень, — каже одна з організаторок поїздки Дарина. Рахує пасажирів, які повертаються в салон "­Нібулону".

До столиці туристи повертаються, коли на вулиці вже майже темно. Аплодують екіпажу.

Швидкісний теплохід — відновлене судно з підводними крилами "Восход". Їх виготовляли в Україні з 1973‑го. Стали модернізованими версіями перших радянських швидкісних кораблів "Ракета", які випускали з 1957 року.

В Україні ходили сотні "Вос­ходів" і "Ракет". У 2000‑х пасажирське судноплавство стало економічно невигідним. Судна почали розпродувати за кордон.

Після чотирьох тестових подорожей до Канева організатори анонсували платні тури "Нібулоном": двогодинні до Вишгорода на Київщині та 30‑хвилинні по Дніпру біля столиці. Судно ходитиме до вихідних. Квитки коштують 450 і 280 грн відповідно.

Зараз ви читаєте новину «"Не можна виходити з каюти. Розженемося до 60 кілометрів"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі