вівторок, 15 квітня 2014 10:16

Маршрутки подорожчали на гривню

Із 9 квітня проїзд у деяких маршрутках столиці подорожчав на 0,5–1 грн. Тепер плата становить 3–3,5 грн. Причиною називають зростання цін на пальне та обслуговування транспорту через курс долара. Підвищення стосується автобусів, що обслуговують довгі маршрути та курсують між берегами міста.

— Виручка з маршруту не компенсує витрат на пальне, зарплати й ремонт машин. Ціна дизеля піднялася на 70 відсотків, запчастин — на 40, а вартість проїзду залишилася колишньою, — каже Юрій Артеменко, директор компанії "Надія-Транс", що обслуговує кілька десятків маршрутів у Києві. — Запаси міцності автопарку вичерпуються, вільних коштів на купівлю рухомого складу немає. Новий автобус "Богдан" коштує 60 тисяч доларів. Підрахували, що за нинішніх тарифів він окупиться за 15 років. Хоча вже за вісім ці машини перетворюються на брухт.

У місті працює близько 2 тис. автобусів підприємців, 800 — комунального підприємства "Київпастранс". Там підрахували, що рентабельна ціна проїзду має становити 3,75 грн.

— Орендую маршрут за 118 гривень та автобус за 300 в день. За повний бак солярки ще зимою я платив по 400, а сьогодні вже — 600. Получається — щоденна обов'язкова плата 1018 гривень. Тобто маю цю суму по любому заробити. І це не враховуючи, що мені треба за щось жити, — розповідає 25-річний Дмитро Саламаха. Працює на маршруті №45. — Плюс кожна поломка автобуса — за мій рахунок. Кілька днів тому згорів один із габаритів. За лампочку довелося викласти майже 400 гривень.

Ціни на проїзд, 1,5 грн, у комунальному транспорті — трамваях, автобусах, тролейбусах — та 2 грн у метро, поки що не підвищують. Відклали це на кілька ­місяців.

 

 

Зараз ви читаєте новину «Маршрутки подорожчали на гривню». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі