вівторок, 18 вересня 2018 08:04

Виявили планету, де може бути життя

Виявили планету,  де може бути  життя
За розрахунками NASA, так має виглядати Проксима b. Фото - ESO/M. KORNMESSER/PA WIRE

Учені виявили планету, яка схожа на Землю та може бути придатна до життя. Вона обертається на орбіті Проксими Центавра - найближчої до нашого Сонця зірки.

Проксиму b виявили ще у серпні 2016 року. Вона знаходиться на такій відстані від зірки, що теоретично там можуть існувати умови, придатні для життя, повідомляє NASA.

Відтоді вчені в усьому світі спробували перевірити, чи це так насправді.

Спочатку розрахунки не дуже обнадіювали. Відразу кілька дослідників дійшли висновку, що сонячна активність Проксими Центавра занадто велика, аби на планеті могли зберегтися атмосфера або вода в рідкому вигляді.

Однак тепер вчені NASA оголосили, що Проксима b все ж може виявитися придатною для життя. Існує щонайменше кілька сценаріїв, за яких планета могла зберегти придатні для життя умови.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Астроном повідомив про отримання сигналу від інопланетян

"Можливо, Проксима b спочатку сформувалася без атмосфери, або атмосфера була присутня, але в самій зоряній системі було дуже мало води. А може, атмосфера була розріджена, але з великою кількістю води. Або навіть не розріджена, а дуже щільна. Цього ми поки що просто не знаємо", - пояснює один з авторів нової роботи Ентоні Дель Дженіо.

Проксима Центавра належить до типу червоних карликів. Зірки цього типу менші та холодніше, ніж наше Сонце. Тому планета має знаходитися на досить близькій відстані, аби отримувати достатньо тепла.

Однак на початку свого життєвого циклу червоні карлики більш яскраві та гарячі. Тому, навіть якщо спочатку на Проксимі b й були придатні для життя умови, планета могла вже занадто нагрітися до того моменту, коли там теоретично могло зародитися життя.

Припускають, що Проксима b сформувалася якомога далі від зірки та лише згодом перейшла на нинішню орбіту - тоді планета цілком могла уникнути перегріву й жорсткого випромінювання молодого світила.

Не можна виключити варіант, що спочатку на планеті було дуже багато води - ймовірно, в 10 разів більше, ніж на Землі. Тоді, навіть якщо Проксима b втратила 90% вологи, її буде все одно досить для того, щоб вистачило на цілий океан.

Є ймовірність і того, що з самого початку планету оточувала щільна воднева хмара, яка взяла на себе основний удар молодої зірки та "випарувалася", залишивши під собою придатну для життя атмосферу.

Дослідники з Каліфорнійського університету в Берклі заявили, що могли натрапити на розвинуту цивілізацію в космосі. Вчені вловили 72 дивні сигнали в ході розшифровки 400 терабайт радіоінформації, отриманої з карликової галактики, що розташована на відстані 3 млрд світлових років від Землі.

Зараз ви читаєте новину «Виявили планету, де може бути життя». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua