четвер, 24 квітня 2008 16:30

Вчені виявили причину альтруїзму

Грошова винагорода, підвищення соціального статусу і похвала активують одну і ту ж область мозку, з"ясували японські і американські учені. За їхніми даними, центр задоволення знаходиться в структурі під назвою смугасте тіло (striatum).

Учені з Японського національного інституту фізіології (JapaneseNationalInstituteforPhysiologicalSciences) провели серію експериментів за участю 19 добровольців. Спочатку учасники грали в азартні ігри. При цьому у них фіксувалася мозкова активність за допомогою функціональної магнітно-резонансної томографії (фмрт).

У другому експерименті учасники заповнювали анкету і розповідали про себе в короткому відеосюжеті. Через деякий час їх інформували про оцінки і коментарі до відео, висловлені сторонніми людьми. Реакція учасників також відстежувалася за допомогою фмрт.

З"ясувалося, що і грошовий виграш (у першому експерименті), і компліменти сторонніх людей (у другому експерименті) викликали підвищення активності смугастого тіла. Той факт, що грошові і соціальні "нагороди" впливають на один і той же центр задоволення допомагає пояснити суть такого явища як альтруїзм, відзначив керівник дослідження Норіхиро Садато.

Друге дослідження було проведене вченими під керівництвом Каролін Цинк (CarolineZink) з Національного інституту психічного здоров"я (США). 72 добровольці грали в інтерактивну комп"ютерну гру на гроші. Залежно від їх успіхів складалися рейтинги гравців, які час від часу демонструвалися учасникам. Таким чином, учені створили штучну соціальну ієрархію.

Виявилось, що і грошовий виграш, і підвищення соціального статусу активували центр задоволення в смугастому тілі, повідомила Цинк.

Обидва дослідження, присвячені цій темі, були опубліковані в журналі Neuron.

Зараз ви читаєте новину «Вчені виявили причину альтруїзму». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua