вівторок, 29 жовтня 2019 09:16

Вчені описали відновлення життя на Землі після зникнення динозаврів

Головним фактором укрупнення ссавців стало зникнення динозаврів. Фото: з відкритих джерел

Палеонтологи встановили, що після масового вимирання динозаврів світ відновився напрочуд швидко.

Про висновки, ґрунтуючись на вивченні величезної кількості скам'янілих копалин тварин, знайдених на території штату Колорадо, США, вчені написали в статті "Вихід із тіні динозаврів", повідомляє журнал Science.

Вчені підтвердили загальноприйняту теорію про те, що динозаври вимерли близько 66 млн років тому в результаті глобальної катастрофи. Вважається, що її викликало падіння на Землю гігантського астероїда, який врізався у поверхню на території сучасної Мексики. Падіння утворило величезну хмару, яка довго висіла над поверхнею, не пропускаючи сонячні промені. Через це загинули великі тварини і багато видів рослин - вимерли понад три чверті видів.

Але життя незабаром повернулося. Тварини досить швидко, за мірками еволюції, збільшилися в розмірах. У дослідженні повідомляється про сотні скам'янілостей ссавців, що представляють 16 видів, і понад 6 тис. скам'янілостей рослин.

Встановлено, що незабаром після катастрофи планету вкрили папороті, а найбільший ссавець тоді був розміром із щура. Однак уже приблизно за 100 тис. років у лісах переважали пальми, і ссавці виросли до розміру єнотів і стали майже такими ж великими, як до падіння метеорита.