понеділок, 07 липня 2008 15:23

Учені розгадали секрет запаху моря

Учені з університету Східної Англії з"ясували, що є джерелом неповторного запаху моря.

На північному побережжі Англії дослідники виявили бактерію, що виробляє диметилсульфід. Цей газ, за твердженням учених і є джерелом запаху моря. Професорові Ендрю Джонсону і його колегам вдалося ідентифікувати ген, відповідальний за утворення диметилсульфіда.

Професор Джонсон згадує, що в дитинстві батьки часто говорили йому про те, як корисно вдихати озон на морському побережжі. Проте вони помилялися двічі, як говорить професор. Море пахне не озоном, і вдихати його не завжди корисно.

Диметилсульфід є мало вивченою речовиною, що має, проте, величезне значення для екології. Десятки мільйонів тонн цього газу виробляються бактеріями в світовому океані. Диметилсульфід впливає на утворення хмар над океаном, і підтримує кліматичний баланс. Морські птахи здатні знаходити їжу, уловлюючи запах цього газу навіть в невеликих концентраціях.

Диметилсульфід відомий як речовина вже багато років, проте, відкриття гена, відповідального за його утворення в процесі життєдіяльності бактерій стало важливим відкриттям, повідомляє КомпьюТерра.

Зараз ви читаєте новину «Учені розгадали секрет запаху моря». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua