Ексклюзиви
вівторок, 09 грудня 2008 09:54

Учені довели, що собаки також вміють заздрити

Собаки здатні почувати заздрощі, свідчать результати серії експериментів, підсумки яких опублікували австрійські вчені в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

За результатами попередніх досліджень, мавпи демонструють образу, коли їхній партнер отримує велику нагороду за виконання однакового завдання. Вони влаштовували страйк, відмовляючись брати участь в експерименті, і ігнорували винагороду, яку вони вважали недостатньою. Однак було невідомо, чи здатні до таких реакцій інші види тварин.

Вчені з Інституту Конрада Лоренца і Віденського університету провели експерименти з парами домашніх собак. Кожна з них повинна була по команді подати експериментатору лапу і, в разі виконання команди, отримувала шматок ковбаси чи хліба.

У ході експериментів вчені виявили відмінності в поведінці собак, які залишилися без винагороди в присутності іншого собаки, яка її отримала, порівняно з контрольною ситуацією (коли обидві собаки отримували їжу) і ситуацією, коли був відсутній партнер або винагорода.

Більш того, експерименти показали, що за зміни в поведінці відповідає не присутність другого собаки, а саме те, що вона отримувала їжу, підкреслюють дослідники.

Почуття заздрощів у піддослідних тварин проявлялося в тому, що собаки, які не здобули нагороди, відмовлялися подавати лапу експериментатору і уникали дивитися йому в очі.

Водночас, на відміну від ситуації з мавпами, собаки виявилися нечутливими до розбіжностей щодо якості їжі або в обсязі витрачених зусиль.

Раніше етологи (вчені, які вивчають поведінку тварин) провели безліч досліджень, котрі показують, що тварини можуть розуміти причинно-наслідкові зв"язки, мислити абстрактно, вирішувати задачі і навіть обманювати.

У свою чергу, результати досліджень, проведених американськими вченими з університету Девіс в Каліфорнії продемонстрували, що собаки мають набагато більш розвинений інтелект, ніж прийнято вважати, повідомляє РИА Новости