пʼятниця, 22 жовтня 2010 13:30

На Місяці знайшли срібло і алкоголь

Нещодавно вчені NASA довели, що супутник Землі дійсно має металевий відтінок, а пов'язано це наявністю родовищ срібла.

Дорогоцінний метал був знайдений на Місяці під час бомбардування кратера під назвою Кабеус, що розташований недалеко від південного полюса. Вивчивши хмара пилу, що піднялася, фахівці хотіли з'ясувати кількість води на дні кратера і знайшли сліди срібла. Однак його виявилося мало, для того щоб відкрити місячний рудник, пише Утро.ру.

Набагато важливіше, що на дні кратера знайшли 5,6% замороженої води. Це гарна новина для астронавтів, які в майбутньому відправляться дослідити Місяць. Але засмутило фахівців те, що в грунті виявився і високий вміст ртуті. Крім срібла, води і ртуті на дні кратера виявилися метан, аміак і навіть алкоголь (1,55 г для кожних 100 г льоду).

Нагадаємо, що ракета NASA Centaur вагою понад 2 т врізалася в дно кратера Кабеус в жовтні 2009 року. Слідом за першим космічним апаратом запустили зонд LCROSS. Вчені хочуть дізнатися, з чого складається глибинний місячний грунт.

"Надзвичайно важливо для освоєння Місяця або іншої планети, знати, чи зможемо ми жити там, використовуючи те, що є на місці, щоб не довелося доставляти все необхідне із Землі", - сказав учасник експерименту Джин Гервін.

За його словами, LCROSS повинен пробити місячну поверхню на глибину від чотирьох до десяти метрів.

Місце бомбардування дослідники вибрали не випадково. За словами наукового співробітника Астрономічного інституту ім. Штернберга Володимира Сурдіна, якщо на супутнику Землі і є вода, то саме на його полюсах.

Раніше Gazeta.ua повідомляла, що президент США Барак Обама прийняв рішення відмовитися від місячної програми Американського космічного агентства. На його думку, бюджет цього проекту сильно завищений, хоча нічого інноваційного в ньому немає. Крім того, місячна програма вже відстає від графіка. Обама додав, що від цього страждають інші проекти NASA.

Зараз ви читаєте новину «На Місяці знайшли срібло і алкоголь». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua