четвер, 04 березня 2010 18:03

Британським ученим вдалось вилікувати спадкову сліпоту

Вчені з Лондонського інституту офтальмології змогли повернути зір хворим на амавроз. Вони робили ін"єкції з рекомбінантними генами та змогли добитися щоб сліпота відступила. Результати досліджень опублікували в журналі Science.

Дослідження проводили на 50 хворих на спадкову втрату зору. Ця хвороба передається по жіночій лінії та викликає відмирання клітин ока, що відповідають за чутливість до світла. При амаврозі людина повністю втрачає зір до повноліття.

Тепер голова дослідників доктор Дфна Аммадо заявила, що такі хворі отримували гени, які не синтезувалися в організмі. Терапія тривала 3 місяці і хворі почали повністю відновлювати зір. Для засвоювання генів використовували штучно створений адено-вірус, який підвищує чутливість очей.

Окуліст з Київського центру зору Володимир Олешко, каже, що така терапія поки невивчена до кінця.

"Під час лікування роблять прокол і випускають в око багато штучних вірусів. А ті несуть у собі правильну копію втраченого гена. Та поки результати не були такими обнадійливими. Не всі пацієнти прозріли. І не відомо, як буде реагувати око на чужі гени", - пояснив окуліст.

Такі біологічні сполуки можуть бути небезпечними для людини.

Штучно створені віруси поки малодосліджені і вони можуть бути безпечними для очей, та негативно впливати на весь організм. Тим більше дослідники збираються збільшити дозу генів, аби отримати кращі результати.

Хоча британські вчені твердять, що генна терапія була випробувана на тваринах та цілком безпечна. А згодом в пацієнтів почне самостійно вироблятися ген, який відповідає за зір.

Зараз ви читаєте новину «Британським ученим вдалось вилікувати спадкову сліпоту». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua