четвер, 25 вересня 2008 10:03

Астрономи вперше "побачили" супермогутню магнітну зірку (ФОТО)

Астрономам вперше вдалося засікти оптичне випромінювання магнетара - особливого класу нейтронних зірок з надпотужним магнітним полем. У Nature з"явилися відразу дві статті, присвячені цій події.

У червні 2007 року орбітальна обсерваторія "Свіфт" (Swift) виявила спалахи гамма-випромінювання. Подальші спостереження за допомогою оптичних телескопів показали, що ці події супроводжувалися незвичайно яскравими спалахами у видимому діапазоні.

Астрономи встановили, що об"єкт знаходиться на відстані від 10 до 16 тисяч світлових років від Землі. Для пояснення надзвичайної яскравості спалахів учені запропонували наступне пояснення: світло випускають іони, що розгоняться в магнітному полі магнетара. До теперішнього часу були відомі 15 подібних об"єктів, але вони тільки випускали рентгенівське і гамма-випромінювання.

Магнетаром учені називають особливий вид нейтронних зірок. Ці об"єкти виникають в результаті гравітаційного колапсу звичайної зірки масою приблизно рівною сонячній (у разі колапсу зірки масою вище п"яти сонячних виходить чорна дірка). Космічне тіло, що вийшло, складається в основному з нейтронів і невеликої домішки заряджених частинок. Навколо зірки створюється магнітне поле, яке в 1015 разів могутніше за магнітне поле Землі. Механізм виникнення подібних полів ученими поки до кінця не пояснений.

Зараз ви читаєте новину «Астрономи вперше "побачили" супермогутню магнітну зірку (ФОТО)». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua