пʼятниця, 21 березня 2008 15:45

Учені виявили 37 генів, що захищають від атеросклерозу

Шведські вчені описали більше тридцяти генів, що перешкоджають розвитку інфарктів та інсультів. Вплив на ці гени дозволяє знизити рівень "поганого" холестерину, зупинивши розвиток атеросклеротичної бляшки.

У ході експериментів на мишах вченим з Каролінського інституту вдалося зробити відразу кілька відкриттів. По-перше, дослідники з"ясували, що розвиток атеросклерозу судин йде з неоднаковою швидкістю: спочатку процес протікає дуже повільно, потім прискорюється, і протягом десяти тижнів формується велика атеросклеротична бляшка. При цьому різко збільшується ризик розвитку інфарктів і інсультів, пов"язаних із закупоркою судини серця або головного мозку.

По-друге, вченим вдалося зупинити процес утворення великих бляшок за допомогою зниження рівня "поганого" холестерину. Причому загальмувати цей процес вдавалося лише на "повільних" стадіях розвитку атеросклерозу, повідомив керівник дослідження Йохан Бьоркегрен (Johan Björkegren). За словами вченого, у ході дослідження їм вдалося виявити "мережу" з 37 взаємодіючих генів, вплив на які призводив до зниження рівня холестерину й зупиняв розвиток атеросклеротичної бляшки.

Відкриття шведських вчених може бути використане для розробки лікарських засобів, здатних якщо не зупинити, то значно сповільнити протікання атеросклерозу, вважають вчені, повідомляє Освітній портал.

Зараз ви читаєте новину « Учені виявили 37 генів, що захищають від атеросклерозу». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua