У понеділок і вівторок біля міської ради в центрі Полтави страйкували приватні перевізники. Протестували проти того, що їм не дозволили возити пасажирів через центр, а пропонують їздити маршрутами на околиці.
Підприємець Лариса Сороченко два роки займається пасажирськими перевезеннями. Купила "газель" у кредит, який іще не виплатила. Минулого літа за ліцензію до 2010 року заплатила 1,7 тис. грн.
— Хоч би дали доробити до кінця. Чим тепер буду розплачуватися? Чим годувати дітей? — обурюється жінка. — Нам пропонують створити спілку перевізників або працювати зі своїм транспортом у крупного перевізника. У мене своя компанія, плачу податки. Чому я повинна йти в якийсь "Люг", платити щомісяця 300 гривень за те, що мені дадуть невідомо який маршрут? Матковський своєму родичу дав роботу, а іншим що робити?
43-річний мер Полтави Андрій Матковський заперечує, що захищає приватні інтереси:
— Для мене це новина. У мене не так багато родичів. Жоден із них не займається автобізнесом. Місто надає перевагу перевізникам, які мають десять і більше сучасних транспортних засобів. У нас склалася ситуація, коли маршрутники у часи пік заробляли гроші, а потім відпочивали.
Мер вважає, що в місті мають їздити великі автобуси, бо "газелі" створюють затори на дорогах.
— Вони мають перевозити невелику кількість людей і їздити з Рибців, Яківців тощо, — пояснює Матковський.
На маршрутах через центр міста тепер їздитимуть автобуси приватних підприємств "Автомир", "Люг", "Полтавагазсервіс", "Еталонпассервіс", "Полтранс" та "Умак".
— Хочемо, щоб за кожним маршрутом був закріплений суб"єкт підприємництва і повністю забезпечував рух за графіком. Щоб було, з кого спитати, — додає мер.
Підприємцям, які залишилися без роботи, Матковський пропонує два виходи:
— Брати участь у конкурсі на перевезення по нецентральних маршрутах. Їх 15. Або йти в комунальні підприємства на високооплачувані посади водіїв і кондукторів.
У комунальному підприємстві "Полтаваелектротранс" у середньому платять водіям першої категорії автобусів — 1,8 тис. грн, тролейбусів — 2 тис. грн. Кондуктор автобуса заробляє в середньому 1,1 тис. грн. Відсотками від проданих квитків може дотягти до 3 тис. грн.
— Автобус на Сади-2 тепер треба чекати не менше півгодини, — каже 48-річна полтавка Любов Довбня. — У понеділок на зупинці Чапаєва я 40 хвилин простояла. Близько восьмої вечора пройшло два "богдани", які не зупинилися. І після цього нічого не було.
Автобуси тепер їздитимуть до опівночі. У кожному буде по два пільгових місця. Поскаржитися на роботу перевізників можна за тел.: 56 31 30, 56 42 43.
Коментарі