четвер, 10 лютого 2011 17:12

Асфальтовий завод повернуть місту

Автор: фото: Ірина Реріх
  Працівники асфальтового заводу ремонтують котельню
Працівники асфальтового заводу ремонтують котельню

Минулої п'ятниці полтавський мер 42-річний Олександр Мамай попередньо домовився про часткове повернення у комунальну власність міста асфальтового заводу. Четверту частину підприємства з установками і котельнею орендує харківське підприємство "Механічний будівельний центр". Майже рік у Полтаві пліткують, завод зробили банкрутом і за безцінь продали харків'янам. За тиждень до переговорів довкола підприємства виставили охорону, нікого не пускали.

— У нас ідуть підготовчі роботи, ремонтуємо котельню, — говорить російською начальник виробництва Олег Кісіль. Телефонує комусь по мобільному, потім погоджується показати територію заводу.

Людей довкола немає. Дві асфальтобетонні установки  заляпані асфальтом. Поряд іще одна розбита.

— Тут хоч блокбастери знімай. Повна розруха, — розказує Олег Леонтійович. — Коли прийшли, завод був у такому стані, що неможливо працювати. Котельня на ладан дише, все, що можна, розікрали і продали на металолом. Ми взяли в оренду тільки ту площу, котра потрібна для виготовлення асфальтобетону. Техніка харківська. На заводі нічого не брали. Сюди вклали величезні гроші. Тільки на заміну одного змішувача пішло півмільйона. Щоб усе нормально працювало, потрібно ще багато вкладати.

Проводить до котельні. Усередині холодно. Двоє робітників зварюють металеві запчастини.

— Кажуть, тут працюють харків'яни. Не вірте. Усі люди полтавські. Зарплати — вищі середнього, — продовжує Олег Кісіль. — На колишню владу ллють багато бруду. Та не можна не брати до уваги, що поремонтували багато доріг. Не ідеально, та проїхати можна. Наш асфальт якісний. Інша справа — дороги. Їх потрібно повністю знімати і робити нове покриття.

Харків'яни орендують площу на підприємстві — близько 800 кв. м. Працівників наймають на сезон робіт.

— Завод ніколи не був збитковим, — розповідає один із колишніх робітників. Просить не називати його. — Три роки тому почали ставити палки в колеса, не давали закуповувати матеріали, готували до банкрутства. Гроші закінчилися. Людей швидко розігнали. Із 150 лишилося 10, і 152 одиниці техніки, половина якої в заставі. По закону, не можна було здавати в оренду шмат заводу. А харків'яни вигризли тільки те, що потрібно для виготовлення асфальту. Не треба бути економістом, щоби збагнути, для чого то все робилося. Завести чужих вигідніше. Зі своїх відкатів не візьмеш. Спочатку договір оренди був до 2012 року, а перед уходом Матковського бистренько переробили до 2014-го. Це щоб нова влада не змогла швидко витурити їх звідси. І платили вже не 35 тисяч гривень оренди в місяць, а тільки 2 тисячі.

Поки що передачу частини заводу в комунальну власність міста юридично не оформили.

— Є певна домовленість, ми точно повернемо завод назад, — запевняє Олександр Мамай. — Харківський директор захворів, тільки видужає, складемо комісію, підрахуємо, скільки коштів було вкладено, трохи поторгуємося і повернемо їм витрачені гроші. Орендарі здалися без бою. Хіба можна з місцевою владою воювати? Треба домовлятися.

Цього року в Полтаві запланували добудувати вул. Калініна, капітально полагодити дороги.

Зараз ви читаєте новину «Асфальтовий завод повернуть місту». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі