середа, 26 вересня 2007 17:08

Післязавтра зникне політична реклама

Автор: фото: reuters/Гліб ГАРАНІЧ
  У центрі Донецька у сусідніх наметах агітують представники трьох лідерів виборчих перегонів: Партії регіонів (праворуч), блоку ”Наша Україна — Народна самооборона” та Блоку Юлії Тимошенко
У центрі Донецька у сусідніх наметах агітують представники трьох лідерів виборчих перегонів: Партії регіонів (праворуч), блоку ”Наша Україна — Народна самооборона” та Блоку Юлії Тимошенко

Завтра, 28 вересня, останній день агітації перед позачерговими виборами до Верховної Ради. У ніч на суботу всю рекламу знімуть із вулиць та припинять транслювати на телебаченні. Ця кампанія була найкоротшою. Проте партії-лідери використали чимало новинок для агітації виборців.

Зокрема, лідер Партії регіонів Віктор Янукович вперше зачитав свою промову на партійному з"їзді із суфлера. Таким досі користувалися американський та російський президенти. Цей пристрій дозволив українському прем"єрові читати промову так, що людям у залі здавалося, ніби він говорив від себе. Глядачі бачили лише прозорі пластини розміром як звичайний аркуш паперу. Та Януковичу було видно текст. Після цього опоненти почали називати прем"єра не лише "проффессором", а й "суффлером".

Також у цій передвиборній кампанії "Регіони" швидко переймали ініціативи БЮТу та "Нашої України — Народної самооборони". Наприклад, ініціювали свій референдум та оголосили про підвищення виплат за народження дітей. Вони намагалися перехопити й головні гасла конкурентів: "Український прорив" Тимошенко назвали надбанням Анатолія Кінаха, який нині 53-й у списку Партії регіонів, а у НУ-НС запозичили ідею про скасування депутатських пільг і недоторканності.

Зате Янукович першим почав використовувати гелікоптер у передвиборних поїздках. Тому він швидше за конкурентів пересувався регіонами України та проводив майже вдвічі більше мітингів, ніж опоненти. Хоча через такий темп прем"єр інколи не міг згадати назви міст, де побував кілька годин тому. Зокрема, минулого тижня на Одещині забув назву Татарбунарів.

Юлія Тимошенко областями їздить на авто. Хоча на Полтавщину вона теж літала гелікоптером мільярдера Костянтина Жеваго.

Під час Сорочинського ярмарку Литвин доїв корову

На з"їзді БЮТу кілька тисяч людей одягнули у білі футболки. За це конкуренти називають блок Тимошенко "Білим братством".

Також Юлія Володимирівна спробувала себе в кіно. Вона знялася в документальному фільмі про українських заробітчан. Для цього Тимошенко на день їздила до Неаполя, в Італію. А її зять — співак Шон Карр — зняв кліп про шахтарів.

Блок "Наша Україна — Народна самооборона" у виборчій рекламі зробив ставку на президента Віктора Ющенка. Він з"явився на багатьох рекламних плакатах блоку. На мітингах у Дрогобичі та Львові президент навіть закликав голосувати за НУ-НС.

Головним гаслом блоку став заклик скасувати депутатські пільги та недоторканність. Щоб проводити більше мітингів, лідери виборчого списку НУ-НС їздять областями та проводять зустрічі з виборцями в різних райцентрах одночасно. А ввечері збираються в обласному центрі на спільний мітинг.

Лідер Компартії Петро Симоненко оголосив про бажання стати головою Верховної Ради. КПУ також хоче скасувати посаду президента.

Соціалістична партія приєдналася до передвиборних перегонів останньою. Її лідер Олександр Мороз навіть під час агітаційної кампанії робив усе, щоб виборів не було. Соціалісти зробили ставку на міністра внутрішніх справ Василя Цушка, який у квітні цього року з "Беркутом" штурмував Генпрокуратуру. На багатьох парканах з"явилися написи "Цушко — герой!"

У підготовці  до виборів Блок Володимира Литвина змінив усе, крім лідера. Замість старого гасла "Ми" нині колишній спікер запевняє країну, що їй потрібен Литвин. Також він став частіше виїжджати до виборців. Під час Сорочинського ярмарку навіть подоїв корову — згадав дитинство.

"КУЧМА" і "регіонали" пропонують виграти гроші

Партії та блоки агітують не лише за допомогою плакатів, телереклами та виборчих обіцянок. Наприклад, блок "КУЧМА" розіслав конверт із написом: "Вы выиграли!".
Усередині — два листочки. "КУЧМА" пропонує голосувати за блок і якщо набере понад 5%, то люди отримають по 1 тис. грн. За цим виграшем потрібно буде прийти до найближчого офісу букмекерської контори "Шанс". Другий листок має вигляд квитанції цієї контори.
За кілька днів після цього з"явилися такі ж самі пропозиції зі схожими квитанціями, підписані вже Партією регіонів. Однак цього разу, щоб виборці отримали виграш, "Регіони" мають набрати не менш ніж 40% голосів.

Інна МОСКАЛЬЧУК

Зараз ви читаєте новину «Післязавтра зникне політична реклама». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі