Нещодавно дізнався зі ЗМІ результати тестування з української мови, що проходило в квітні. Вони приголомшливі — з багатотисячного загону випускників повністю виконали завдання лише 3(!) учні. Хто винен?
Звинувачувати учителів немає підстав. Міністерські перевірки засвідчили, що українська мова викладалась і засвоювалась учнями на достатньому рівні. Чому ж одинадцятикласники не справилися з тестами? Як стало відомо, завдання були вкрай важкі, переобтяжені, на їх виконання відвели дуже мало часу. Складається враження, що готували їх не вчителі-практики, а кабінетні чиновники Міносвіти, не обізнані з навчальними програмами.
Прикро, що добра ідея щодо тестової перевірки знань учнів, щедро пропагована міністром освіти і науки Ніколаєнком, не знайшла об"єктивної реалізації.
А може, у тестовій справі замішана політика? Може, хотіли показати, наскільки українська мова важка і непосильна, і таким чином викликати в учнів (чи батьків) зневіру в її успішному опануванні?
Залишаю свої припущення для роздумів. Цікаво почути відповідь компетентних служб.
м. Київ
Коментарі