понеділок, 21 січня 2008 15:27

Телефонна довідка почала давати прибуток за три роки

Автор: фото: Юрій МУРАХОВСЬКИЙ
  Оператора Олену Любинецьку, яку нещодавно взяли на роботу, Сергій Маковей навчає працювати з новою програмою телефонної довідки
Оператора Олену Любинецьку, яку нещодавно взяли на роботу, Сергій Маковей навчає працювати з новою програмою телефонної довідки

Вінничанин Сергій Маковей, 31 рік, відкрив першу телефонну довідку підприємств Вінницької області. За два роки вкладення окупилися.

— На ту пору вже діяли спеціалізовані довідки в Києві та Одесі, — згадує чоловік. — Наприклад, по закладах побутового обслуговування, ресторанах та кафе або ж медустановах, магазинах будматеріалів. Клієнт питає в оператора, який товар йому потрібен — і йому дають перелік магазинів.

Два місяці в Сергія пішло на вивчення місцевих особливостей.

— Я з"ясував, що спеціалізована довідка, як у великих містах, у Вінниці не приживеться, — розповідає Сергій. — Потрібно було робити універсальну, щоб вона  конкурувала зі службою 09. Вирішив відкрити обласну довідку.

2002 року винайняв за 500 грн однокімнатну квартиру з телефоном на околичному житломасиві Вишенька. Запросив на роботу телефонного оператора. Сам разом із двома менеджерами заходився збирати дані про приватні фірми області. Зустрічався з їхнім керівництвом, схиляв їх заплатити за розміщення в електронній базі.

— Попервах важко було переконати, що це працюватиме незгірше за рекламу, — продовжує Сергій. — Тоді мені спало на думку не обмежуватись електронною базою даних, а й видати друкований телефонний довідник.

Щоб видати хоча б кількасот копій, Сергій попросив кредит у банку. Показав там свій бізнес-план. Однак у позиці відмовили. Вирішили, що проект збитковий.

— На друк, два комп"ютери, програмне забезпечення напозичав у знайомих та друзів 10 тисяч гривень, — каже Маковей. — Зате коли клієнти побачили довідник на папері, працювати з ними стало простіше.

Підприємці Вінницької області послуги оплачували на рік уперед. Найчастіше цікавляться, де купити будматеріали, обладнання для опалення і водопостачання.

Річне розміщення в такій рубриці 2002-го коштувало фірмі до 2,5 тис. грн. Нині ціна зросла до 5 тис. В інших рубриках — дешевше.

За три роки Сергій Маковей повернув борги. Почав розширювати справу. Під офіс орендував поверх колишнього дитсадка на вул. Фрунзе, в центрі Вінниці.

— Треба було розширяти штат, — пояснює чоловік. — У мене на ту пору було два телефонні оператори. Вирішив найняти ще трьох. Цього разу кредит у банку дали. Я повністю переписав бізнес-план.

Щодня надходить до 5 тисяч дзвінків

На 150 тис. грн, видані під 10% річних, Сергій закупив нові комп"ютери, меблі та зробив ремонт офісу. Давав рекламу в місцевих газетах і на телебаченні. Також розробив інтернет-сайт "Вінницька бізнес-довідка" — www.dovidka.com. Усю інформацію можна отримати там безкоштовно, як і за телефоном. Кредит повернув за два роки.

— Тепер рекламодавці шукають нас, а не ми їх, ще й знайомих приводять, — запевняє Сергій.

Для полегшення роботи операторам вінницькі програмісти розробили спеціальну програму, що допомагає швидко знайти інформацію. За такі беруть від 25 тис. грн. У бізнес-довідці нині працюють 10 дівчат-операторів.

— Навчаю їх, як знайти найкращий варіант для кожного клієнта. Якщо нема якогось товару, знаходимо відповідний. Приміром, людина хоче купити цеглу. Ми їй видаємо список найкращих складів будматеріалів Вінниці та області.

Нині у бізнес-довідку щодня надходить від 2 до 5 тис. дзвінків.

— Дзвонять навіть з-за кордону. Переважно наші земляки, просять привітати когось із близьких, — усміхається Сергій. Або налагодити ділові контакти.

Зараз ви читаєте новину «Телефонна довідка почала давати прибуток за три роки». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі