Своє авто киянин В"ячеслав Остаповець, 27 років, припаркував біля Лісового ринку на вул. Братиславській о другій годині пополудні. Повернувся за кілька хвилин. Бачить — його "мазду" вже повантажили на автоевакуатор.
— Я зупинився здати долари у вуличному пункті обміну, — пояснює. — Упорався не довше як за 3 хвилини.
Евакуатори запропонували відкупитися за 350 грн. Обіцяли спустити машину і не виписувати квитанцій. В"ячеслав відмовився.
— Вирішив довести, що вони не праві, — каже. — Я ж не залишав машину, а лише зупинився на пару хвилин.
"Мазду" повезли на штрафмайданчик поблизу Севастопольської площі. В"ячеслав поїхав туди маршруткою. На штрафмайданчику йому видали копію протоколу і чек — уже на 650 грн. Ще вимагали 10 грн за стоянку, хоч легковик пробув там менш ніж годину.
— Сказали, що везли мою машину через Московський міст і намотали 50 кілометрів. Тому я повинен заплатити штраф 350 гривень — за стоянку в забороненому місці, ще й 300 гривень за доставку, — обурюється чоловік. — У протоколі нерозбірливо написано прізвище інспектора. А на чеку з переносного апарата є лише загальна сума.
Остаповець вирішив подати до суду на евакуаторів. Бо шкода втрачати гроші. Знаку "Стоянка заборонена" біля ринку він не бачив.
— Нема тут що оскаржувати, — коментує заступник директора підприємства "Київтранспарксервіс" Костянтин Красавін, 45 років. — І кілометраж нарахували правильно. Автоевакуатор виїжджає зі штрафмайданчика й повертається туди ж. Тому відстань подвоюється. Евакуйовану машину везуть 15 кілометрів, а платити треба за 30. Такі закони.
У суд треба привести свідків
За першу добу на штрафмайданчику беруть 17 грн, за кожну наступну — 10 грн. Завантаження і вивантаження авто також оплачує його власник. Вартість доставки на майданчик залежить від об"єму двигуна й віку машини. Штраф чималий, зате іншим разом водій не кидатиме машину де заманеться, вважає Красавін. Без автоевакуаторів рух зупиниться. Неправильно припарковані машини заважають прибирати дороги. Тому в Києві щодня евакуюють сотню легковиків.
Автомобіліст має достатньо шансів перемогти в суді, запевняє юрист правової компанії "Наша справа" Вадим Прокопенко, 26 років. Каже, Остаповець може довести, що лише зупинився, а не припаркувався на тривалий час.
— Відповідно до тлумачення термінів у Правилах дорожнього руху, зупинкою є припинення руху транспортного засобу до 5 хвилин, — пояснює юрист. — Отже, стоянка триває більш ніж 5 хвилин.
Оскаржувати незаконну евакуацію автомобіля треба в прокуратурі і суді. Однак для цього потрібні свідки.
— Крім того, у суді водій дає власні пояснення, показує протокол, — продовжує Вадим Прокопенко. — Треба самостійно зробити замірювання відстані від ринку до штрафмайданчика. Або вимагати довідку про це в "Київавтодорі" чи у службі таксі.
Евакуаторам доведеться повернути несправедливо накладений штраф і відшкодувати моральні збитки.
Тип машини |
Завантаження на платформу, грн | Тариф за перевезення, грн/км |
ВАЗ, ГАЗ, ЗАЗ, "Таврія", "Москвич"* | 100 | 8 |
Об"єм двигуна до 1500 куб. см* | 150 | 10 |
Об"єм двигуна 1500–1800 куб. см | 170 | 12 |
Об"єм двигуна 1800–2500 куб. см | 200 | 14 |
Об"єм двигуна 2500–3500 куб. см** | 240 | 18 |
Об"єм двигуна понад 3500 куб. см** | 400 | 30 |
* незалежно від строку експлуатації автомобіля;
** строк експлуатації автомобіля до 5 років; для старіших авто ціни нижчі.
Дані: "Київтранспарксервіс"
Коментарі