— Бізнесом почав займатися 1990-го. Тоді саме ксерокси з'явилися. Купив вживаний за 300 доларів, поставив в універмазі. Вкладені гроші повернув за півроку. Додатково продавав канцелярію, фотоапарати, — розповідає киянин 43-річний Дмитро Покотило. Він є власником інтернет-магазину F.ua. Щодня на сайт заходять понад 100 тис. відвідувачів. Річний обіг становить понад $50 млн.
— Кілька років торгував фотоапаратами, доки не з'явилися конкуренти. Прибутки впали, а в них навпаки був потік клієнтів. Причину розгадав один із моїх продавців. Він знайшов оголошення конкурентів у газеті оголошень. Я теж почав розміщувати, пропонував нижчу ціну. Торгував фототехнікою через газету до 2003 року. Потім заради експерименту вирішив відкрити інтернет-магазин. Знайшов програміста, який за 400 доларів зробив його. Проіснували чотири місяці. Потім на нас вийшли представники інтернет-платформи "Є-каталог". Розкритикували сторінку й запропонували зробити нову на їх движку. Товар в інтернеті продавався краще. Стаціонарний магазин фототехніки закрив після кризи 2009 року. Змінив асортимент. Крім фотоапаратів, почав продавати побутову техніку. Дешевше, ніж у звичайних магазинах. Торгувати в інтернеті простіше. Товар не треба викупляти. Маємо договори з компаніями. Якщо, наприклад, замовляють холодильник, зв'язуємося з виробником і забираємо товар.
— Коли не можеш людині запропонувати потримати товар у руках, її треба вразити асортиментом. Працюємо з 600 фабриками з Польщі, Німеччини, Австрії, Італії. Пропонуємо 54 тисячі світильників і світлотехніки, — говорить співвласник інтернет-магазину e27.ua киянин 31-річний Володимир Ільєнко.
— Раніше з другом виготовляли дерев'яні люстри. Бізнес не пішов. Та цей досвід спонукав нас продовжувати роботу в цій сфері. Перший вдалий проект — невеликий інтернет-магазин товарів для освітлення акваріумів. Паралельно пробували продавати лампи для автомобілів, товари для туризму й відпочинку. Потім зосередилися на люстрах і світильниках. Зареєструвати інтернет-магазин дешево. Ми вклали 500 гривень. Але в процесі роботи витрати на його розбудову дорівнюють витратам на створення звичайної крамниці.
Найбільше покупець боїться обману. Тому важливо, щоб люстра відповідала картинці в інтернеті. На сайті слід вказувати адекватний час доставки — людина має розуміти, чи встигне отримати товар до закінчення ремонту в квартирі. Маємо кілька власних кур'єрів. Їм довіряємо крихкі чи занадто габаритні замовлення. Зазвичай великі інтернет-магазини, що мають десятки тисяч товарів в асортименті, не тримають їх на складах. Домовляються з виробниками про максимально швидку доставку замовлення з їхніх складів.
Коментарі