Чорна хмара диму затягнула північну околицю Львова зранку 3 серпня. На коліях нафтобази концерну "Галнафтогаз" на вул. Пластовій зайнялися три цистерни з бензином 95-ї марки. За мить до цього потяг із пальним протаранив локомотив із платформами щебеню.
— Загружав машину, чую ззаду "Ду-дух!" — згадує начальник контрольно-пропускного пункту нафтобази СтепанФерендович, 34 роки. — За мить повалив дим. Я у такій ситуації не вперше — два роки тому горів на нафтобазі у Хирові. Одразу почав відганяти машини від колії. Не встиг винести зі своєї робочої будки телевізор і кондиціонер — усе погоріло.
По обіді рятувальники охолоджують цистерни водою.
— Пожежа охопила п"ять цистерн із бензином, три з них розлилися й згоріли повністю, — розповідає прес-секретар концерну Олесь Пограничний. — Вогонь перекинувся на склад паливно-мастильних матеріалів. Від високої температури колії під цистернами деформувалися.
Пограничний каже, що 12 цистерн із бензином прибули на нафтобазу за дві години до аварії. Їх іще не встигли прийняти документально.
— За чверть шоста надійшов дзвінок, що везуть іще дві цистерни. Працівники відчинили ворота, — каже прес-секретар. — За п"ять хвилин на територію заїхав локомотив із трьома вагонами щебеню. На швидкості близько 20 км за годину він врізався у цистерни. Вогонь спалахнув миттєво.
Гасити кинулися пожежники добровільної дружини нафтобази. Одразу ж викликали рятувальників. На місце аварії приїхали 16 спецмашин, два пожежні потяги Львівської залізниці, більше сотні вогнеборців. Сім цистерн удалося відчепити від п"яти охоплених вогнем. За годину пожежу ліквідували з пінних гармат. Цистерни гасили ті ж рятувальники, які виїжджали на аварію потяга з фосфором під Ожидовом у Буському районі.
— Рухомий склад належить залізниці, а речовина в цистернах — концернові, — розповідає гендиректор "Галнафтогазу" Юрій Кучабський, 32 роки. — Це дуже якісний бензин із Польщі. У кожній цистерні — до шести тонн вартістю близько 50 тис. доларів. Вантаж застрахований. Суму збитків ми ще не підрахували.
Припускають, що аварія сталася через недбалість машиніста. У "Галнафтогазі" стверджують, що чоловік утік із місця події, а через годину його затримали міліціонери.
— Після аварії машиніст написав пояснення і пройшов експертизу, — заперечує прес-секретар Львівської залізниці Лілія Криницька. — Алкоголю у його крові не виявлено.
Причини аварії ще встановлюють. Уже відомо, що під"їзні колії були засмічені й поросли травою. Колія перебуває на балансі залізниці, проте утримання та очистка рейок — обов"язок підприємства, яке їх використовує.
Коментарі