середа, 21 лютого 2007 16:43

За п"ять років "Єврокар" випустив 50 тисяч іномарок

Автор: фото: Сергій ПОТЯГ
  Слюсар Сергій Бобільський збирає ”Шкоду Октавію” на основній лінії складального цеху заводу ”Єврокар” під Чопом на Закарпатті
Слюсар Сергій Бобільський збирає ”Шкоду Октавію” на основній лінії складального цеху заводу ”Єврокар” під Чопом на Закарпатті

Шостий рік на заводі "Єврокар", що в селі Соломонове Ужгородського району на Закарпатті, 650 робітників складають автомобілі "фольксваґен" та "шкода". 24 січня 2007 року тут випустили 50-тисячну автівку. Нею стала модель "Шкода Фабія" кольору жовтий спринт.

Соломонове за кілометр від міста Чоп. У селі понад тисяча жителів. Умовно його поділяють на дві частини — угорсько- та українськомовну. Одні працюють на фірмі "Едельвейс", яка виготовляє паркет, інші їздять на роботу до Ужгорода.

На "Єврокарі" працюють близько 70 соломонівців. Решта робітників щодня приїжджають на роботу з навколишніх сіл — Доброні, Холмка, Червоного, Сюртого, з Чопа та Ужгорода.

Житель Соломонового Іван Мага, 43 роки, за фахом автомеханік. На заводі працює з 2003-го. До того їздив по заробітках. На "Єврокарі" починав складальником. Нині обіймає посаду майстра виробництва — слідкує за технологічним процесом. На підприємстві віддають перевагу робітникам вузької спеціалізації. Вимагають щонайменше мати фах автослюсаря.

— На моїй дільниці складають "фольксваґени" — "Пассат", "Гольф" — та "шкоди", — розповідає Іван Мага. — Працюємо в три зміни. За місяць можу заробити тисячу гривень. Буває й більше. На "Єврокарі" робітникам надають медичні послуги, виплачують лікарняні, відпускні. Час од часу пропонують  санаторні путівки. Мої колеги оздоровлюються, а я жодного разу не їздив — не звик убивати час на курортах.

Іван Мага з дружиною виховують двох синів — Юрія, 13 років, та Івана, 15 років. Чоловік каже, зароблених на "Єврокарі" грошей вистачає на утримання сім"ї. Зізнається, що робота важка, потребує зосередженості й пильності. Працівники, задіяні безпосередньо на виробництві автомобілів, пройшли навчання на підприємствах "Шкода-Авто" в Млада Болеславі та Верхлабі в Чехії.

Питаю, чи не пропонують на заводі автомобілі за пільговими цінами або в кредит. Мага говорить, що про такі послуги не чув.

Торік "Єврокар" збільшив виробничі потужності — відкрив новий завод із дрібновузловим (МКD-спосіб) виробництвом автомобілів.

2006-го підприємство випустило 19 тис. 64 авто марки "шкода", 2 тис. 14 "фольксваґенів", 313 "сіатів". Цього року на Єврокарі" запланували випустити близько 31,5 тис. іномарок.

На початку 2007-го компанія "Атолл Холдинг", до складу якої входить  "Єврокар", планує спорудити в селі індустріальний парк "Соломонове". Він має об"єднати низку підприємств із виробництва комплектуючих до автомобілів марок "Фольксваґен Груп". Площа парку буде майже 100 га.

Бюджети різних рівнів отримали за землю під "Єврокар" понад 4 млн грн. Проте в сільській раді Соломонового скаржаться на керівництво заводу.

— Ми просили допомоги реконструювати початкову школу в селі, виділити автобус для перевезення дітей, — розповідає секретар сільради Ольга Лешко. — Але наші прохання залишилися без уваги. Нещодавно "Єврокар" попросив виділити ще кілька гектарів землі, але депутати відмовили. Щоправда, до бюджету села надійшли гроші від продажу землі. Продали ми її дуже дешево — по 15 гривень за квадратний метр.

На Закарпатті автомобілі від "Єврокару" можна придбати в Мукачевому в "Закарпатавто". "Шкоди" тут продають за ціною від 10 до 16 тис. євро, "сіати" від 13 до 25 тис. євро.

Випускатимуть 45 тисяч авто щороку

Завод "Єврокар" почали будувати 23 липня 2001 року. Територія першого етапу забудови — 2,71 га, другого — 10 га. Завод разом із 40 підприємствами входять до компанії "Атолл Холдинг". Це закрите акціонерне товариство об"єднує підприємства з виробництва автомобілів, комплектуючих, запчастин, імпорту та продажу авто й мотоциклів, техобслуговування та страхування.
Найпотужнішим проектом заводу став випуск автомобілів "шкода". Підприємство — офіційний виробник цієї марки авто в Україні. 2007 року "Єврокар" планує випустити нові моделі "шкоди" — "Румстер", "Октавіа Скут", нову модель "Фабія" та спортивну версію "Шкода Октавія A5 RS".
Підприємство планує збільшити обсяги виробництва до 45 тис. автівок на рік.

Зараз ви читаєте новину «За п"ять років "Єврокар" випустив 50 тисяч іномарок». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі