На птахофабриці "Авангард" у селі Загвіздя Тисменицького району Івано-Франківської області встановили нову голландську машину для сортування яєць "Мова". За годину апарат перекладає 90 тис. яєць.
Яйця подають у машину роликовим конвеєром. Спеціальні вакуумні присоски підхоплюють яйце і точно зважують його, транспортують у відповідний відсік — елітної, вищої, першої та другої категорій. При цьому яйця не торкаються одне одного і не б"ються.
— Раніше яйця перекладали вручну, — розповідає директор птахофабрики Марія Савка, 48 років. — Працівниць тоді було більше, але виробничий процес усе одно затягувався. Тепер все відбувається швидко, є можливість продавати продукцію не більш ніж дводенної давності. Вивільнених із сортувальної дільниці робітниць перевели в інші цехи.
Нову сортувальну лінію за 600 тис. євро встановили на спеціально створеному дочірньому підприємстві "Оволайн". Машину "Мова" обслуговують 50 осіб, щомісяця працівники отримують понад тисячу гривень зарплати.
— Робітниці тільки вибирають яйця з лотків і кладуть їх на лінію, — каже Марія Савка.
На птахофабриках у Городенці, Загвізді та Рогатині авангардівці вирощують 2 млн курей. Птицю годують кормом із власного комбікормового заводу. Щодня збирають понад мільйон яєць. Продають їх по 3,5–5 грн за десяток, переважно у Західній Україні. Частину замовлень відправляють у східні області. Минулого тижня домовилися постачати яйця в Грузію. Авангардівські яйця можна зберігати у холодильнику 25 діб.
Керівники птахофабрики планують побудувати заводи з виробництва сухих яєчних сумішей. Замовлення на білковий і жовтковий порошки сподіваються отримати від таких промислових гігантів, як "Торчин" і "Чумак".
— Завод працюватиме 23 години на добу. Такого потужного в Європі немає, — ділиться планами 31-річний Віталій Гордієвич, голова наглядової ради товариства "Птахофабрика "Авангард". — А біогаз із посліду використовуватимемо для виробництва електро- та теплової енергії.
Перед Великоднем авангардівські яйця не подешевшають — передсвяткової акції на птахофабриці не планують.
— Надто багато витратили грошей на оновлення старих і закупівлю нових виробничих ліній, — зазначає Гордієвич.
Коментарі