четвер, 31 січня 2008 12:45

Знайдено гени нікотинової залежності

Міжнародна команда науковців виявила гени, наявність яких сприяє виникненню нікотинової залежності. Відкриття було зроблене в результаті масштабного дослідження за участю 14 тисяч чоловік.

Попередні дослідження, проведені на близнятах, показали, що в розвитку важкої залежності від табакокуріння (викурювання більш ніж пачки сигарет на день) важливу роль грають спадкові чинники. За оцінками учених, ризик того, що людина стане затятим курцем, приблизно на 60% визначається генами.

Учені із США, Канади і Італії вивчили зразки ДНК шести тисяч людей. Проаналізувавши близько 500 тисяч різновидів генів, вони виявили певні варіанти двох генів, що найчастіше зустрічаються у затятих курців. Згадані гени кодують білки під назвою альфа-3 і альфа-5 субодиниці нікотинових рецепторів. За словами вчених, ці білки служать для пов"язання нікотину з мозковими клітками, залученими в розвиток нікотинової залежності.

Аналіз ДНК інших восьми тисяч людей підтвердив дані про те, що гени альфа-3 і альфа-5 субодиниць нікотинових рецепторів грають важливу роль у розвитку нікотинової залежності. Таким чином, вони можуть стати новою точкою прикладання лікарських препаратів проти куріння, вважають дослідники. Крім того, останні дані можуть бути використані при виборі оптимального методу боротьби з нікотиновою залежністю у конкретного пацієнта.

Результати дослідження були опубліковані в журналі Molecular Psychiatry.

Зараз ви читаєте новину «Знайдено гени нікотинової залежності». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua