середа, 25 квітня 2007 19:55

Відкрито планету з фізичними параметрами Землі

Учені вперше виявили за межами Сонячної системи планету, яка може бути потенційно жилою, - на ній така ж температура, як і на Землі.

Планета має відповідний для виникнення життя розмір і на ній, ймовірно, є вода. Вона знаходиться на відстані близько 200 трлн кілометрів від Землі. Орбіта нової планети проходить дуже близько до затухаючого сонця системи, відомого під назвою "червоний карлик".

Планета розташована відносно нього у 14 разів ближче, ніж Земля до Сонця. Поки про нову планету мало відомостей, проте вона стала першою за межами Сонячної системи, умови на якій наближені до земних.

Результати відкриття поки не опубліковані, проте вони були надані журналу Astronomy and Astrophysics. Планета була виявлена телескопом Південноамериканської обсерваторії La Silla, розташованої у Чилі. У обсерваторії є спеціальне устаткування, що дозволяє уловлювати коливання хвиль різної довжини. Ці коливання можуть указувати на існування інших світів.

Орбіта планети розташована навколо червоної карликової зірки Gliese 581. "Червоні карлики" - це крихітні зірки, від яких виходить тьмяне червоне світло, проте тривалість їх життя більша, ніж у Сонця. Кілька років тому учені вважали, що в таких системах життя бути не може.

Зараз з упевненістю можна сказати, що відкриття нової планети, названої 581c, підштовхне дослідження планет, що оточують подібні тьмяні зірки. Приблизно 80% зірок, розташованих біля Землі, - "червоні карлики".

Нова планета приблизно в п"ять разів більша від Землі. Поки не ясно, чи є її поверхня скелястою, або ж це заморожена крижана куля з рідкою водою на поверхні. Якщо планета покрита скелями, то її діаметр у півтора рази більший від земного, припускають учені. Якщо ж вона є крижаною кулею, то її розміри ще більші.

За теорією, висунутою ученими, на 581c повинна бути атмосфера, проте який склад вона має, поки невідомо. Якщо атмосферний шар недостатньо щільний, то температура на поверхні планети може бути дуже високою. Проте дослідники вважають, що середня температура на поверхні 581c може коливатися від нуля до 40 градусів Цельсія.

Планета знаходиться за 20,5 світлових років від Землі, у сузір"ї Терези. Вона є однією із ста найближчих до Землі зірок. Сила тяжіння на 581c в 1,6 рази більше, ніж земна. Крім того, учені припускають, що планета не обертається навколо своєї осі, тому на одній її стороні завжди світить сонце, інша ж постійно залишається в темряві.

Не дивлячись на те, що Gliese 581 входить у список найбільш близьких до Землі зірок, потрапити на неї протягом людського життя як і раніше не можливо, з посиланням на , повідомляє My Way News повідомляє Newsru.com