середа, 06 жовтня 2010 11:53

Вчені знайшли мову, якою розмовляють лише 800 осіб

Група лінгвістів у рамках проекту National Geographic "Мови, що виживають" (Enduring Voices) виявила в районі Аруначал-Прадеш (Arunachal Pradesh) на північному сході Індії нову мову, повідомляє BBC News.

Мова, що отримала назву "коро", перебуває на віддалі від інших мов своєї сім'ї і під загрозою зникнення.

Вчені шукали представників двох маловивчених мов, поширених на невеликій території. Однак, грунтуючись на записах і матеріалах, вони виявили нову мову, не схожу на дві названі вище і не зафіксовану раніше.

Мова належить до тибето-бірманської сім'ї, що включає в себе близько 150 живих мов тільки на території Індії. Вчені, проте, не змогли встановити родинні "коро" мови в рамках групи. Коро ніколи не була письмовою, а число мовців на ній становить від 800 до 1200 осіб.

"Якщо б ми зробили цю експедицію через 10 років, то ми могли б не зустріти таку кількість носіїв мови", - розповів Грегорі Андерсон (Gregory Anderson), один з партнерів National Geographic.

Наступного місяця команда повернеться до Індії для продовження досліджень коро.

Вважається, що близько половини з 6909 відомих мов світу перебувають під загрозою зникнення.

Нагадаємо, що в серпні цього року група вчених під керівництвом Роберта Лі (Robert Lee), професора університету Ексетера (Exeter University), Великобританія, зробила важливий крок до розшифровки написів народу піктів, що проживали на території сучасної Шотландії з IV по IX століття н.е. .Група, що дослідила понад 200 каменів з написами, стверджує, що вони є скоріше словами, ніж зображеннями.

Вони використовували математичні методи, щоб визначити кількість схем символів в одному зображенні, щоб зрозуміти, чи мали вони якийсь сенс.

"Якщо б вам сказали, що першою буквою англійського слова є "Q"і попросили б вгадати наступну, то ви, швидше за все, назвали б "U"і були б праві. Але якщо першою буквою була б "Т", то ймовірність була б набагато менше", - роз'яснив Лі.

Також до цих пір не розшифрований знаменитий Фестський диск, один з експонатів археологічного музею м. Іракліон на Криті, Греція. Це невеликий об'єкт з обпаленої глини, на якому зображено напис з 250 знаків або 45 різних ієрогліфів.Незважаючи на десятки серйозних спроб розшифровки тексту, вчені поки не виробили єдиної версії щодо змісту диска і навіть мови, на якому зроблено напис.

Зараз ви читаєте новину «Вчені знайшли мову, якою розмовляють лише 800 осіб». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua