субота, 09 лютого 2008 11:33

Учені створили штучну хромосому

Уперше у світі сконструйована штучна хромосома. До створення штучного життя залишився один крок.

Днями біолог і підприємець Крейг Вентер опублікував в авторитетному журналі Science статтю, у якій оголосив про створення синтетичних генів. Їх вдалося зібрати в лабораторії з хімічних сполук. Іншими словами, учені скопіювали механізм спадковості, завдяки якому всі живі організми відтворюють себе. Включаючи нас - людей.

Торік Вентер і Сміт створили гібридний організм, пересадивши гени однієї бактерії в іншу. Та жила й розмножувалася. Після цього дослідники й зайнялися синтезом штучної ДНК. У результаті вийшов ланцюжок, що складається з 582 тисяч ланок. І відтворююча 485 генів бактерії - повний її геном. Якщо вірити Вентеру, то це найбільша з коли-небудь створених штучних ланцюжків - по довжині вона перевищує попередні досягнення більш ніж в 20 разів.

Тепер ученим залишилось зробити останній крок. Вони мають намір ввести синтетичну хромосому в клітину, щоб вона відтворила себе й перетворилася в нову форму життя - штучну. Поки вчені перетворили в довгожителя дріжджовий грибок. Але подібні маніпуляції з людиною дозволили б не вмирати до 800 - 1200 років.

Позбавивши грибок усього двох генів і обмеживши його в їжі, Валтер Лонго з університету Південної Каліфорнії збільшив строк життя крихітної істоти в 10 разів. Це - світовий рекорд. Звичайно, різниця між дріжджами й людиною величезна. Вони близькі лише по процесах метаболізму. Але це не перешкодило Лонго і його колегам заявити, що їх дослідження мають безпосереднє відношення до продовження життя людей, повідомляє Освiтнiй портал.

Зараз ви читаєте новину «Учені створили штучну хромосому». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua