В Україні ініціюють створення міжнародного карпатського бренду. Він включатиме в себе торгові марки всіх країн Карпатського регіону.
Про це заявили на спільному швейцарсько-українському семінарі, який відбувся у с. Спас Коломийського району на Івано-Франківщині.
Над розробкою карпатської торгової марки продуктів харчування, непродовольчих товарів та послуг працює українська асоціація виробників органічної продукції "Чиста флора", "Зелене Досьє" та кілька міжнародних організацій - ЮНЕСКО, АНПЕД, Хайфер Інтернешнл, Швейцарський дослідний інститут органічного сільського господарства FiBL.
"Усі знають світовий бренд Альпи, до якого входять країни альпійського регіону. А ми вирішили, що Карпати нічим не гірші, адже у нас є гарна природа, екологічно чиста зона, свої традиції", – сказала Катерина Малькова, менеджер проектів "Зеленого досьє".
Вона нагадала, що у 2003 році 7 країн – Польща, Румунія, Сербія та Чорногорія, Словаччина, Угорщина, Україна та Чехія - підписали Карпатську конвенцію, у якій зобов"язалися охороняти чистоту та екологію Карпат, зберігати та примножувати місцеві традиції тощо.
"Відтоді почали говорити про загальнокарпатський бренд, який би об"єднав усі Карпати - природні об"єкти, місцеві традиції, спосіб ведення господарювання, продукцію. Але насамперед ми говоримо про органічну продукцію, яку вирощують у Карпатах. Зараз ми працюємо над розробленням критеріїв для об"єднання у спільний бренд. Для початку потрібно, щоб у країнах карпатського регіону створили власні торгові марки для зелених садиб, виробництв органічної продукції, організацій, що займаються культурною спадщиною. А вже потім усіх об"єднувати під одним трендом", - розповіла Малькова.
В Україні вже є кілька виробництв органічної продукції, які з часом можуть увійти до міжнародного карпатського бренду.
Упізнати екологічно чисту продукцію можна за відповідним маркуванням. Сьогодні вітчизняну органічну продукцію сертифікують за Швейцарськими стандартами, оскільки в Україні закону про органічні продукти харчування нема.
Коментарі
2