Ексклюзиви
четвер, 07 серпня 2008 08:18

Сенсаційна знахідка луцьких археологів може змінити історію

Сенсаційна знахідка вітчизняних археологів. Під час розкопок поблизу села Хрінники Рівненської області вчені виявили цілий житловий комплекс рибалки, який датують 5 століттям до нашої ери. Всередині – повний набір інструментів для рибальства. Один з них нагадує за формою тризуб.

Науковці стверджують: під шаром землі вони натрапили не справжню сенсацію. Це черговий доказ існування на Волині потужного племені неврів, які за описами давньогрецького історика Геродота були сучасниками скіфів. Він стверджував, що ті можуть перетворюватися на вовків. А відкриття археологів показують – неври були добрими господарями. Вчені готуються переписати давню історію.

Денис Козак, начальник Волинської археологічної експедиції: "Очевидно, вони користувалися для одягу вовчими шкурами. Може хтось із більш цивілізованих людей побачив їх в такому вигляді – неголені, бородаті, оброслі та ще й в шкірі вовка, - і їм здалося, що вони подібні на вовків. Тому назвав їх вовками. Виявляється, вони були досконалими мисливцями, досконалими рибалками. Володіючи таким прекрасним інструментом, вони могли ловити рибу у великих кількостях.

У помешканні рибалки – головна кімната, господарські споруди та підвал. Уперше на території Європи знайшли рибальські знаряддя раннього залізного віку. Зроблені з рогів дикої кози чи оленя, вони вражають довершеністю і гостротою, а за формою нагадують тризуб.

Денис Козак, начальник Волинської археологічної експедиції: "Оцей знак, який дійшов до наших часів, зараз є гербом України, мав надзвичайно глибокі коріння. Він був у свідомості людей і жив дуже довго. Я думаю, що це найраніше зображення тризуба".

Студенти-історики, котрі працюють на розкопках, пишаються знахідками. Серед яких ще й аналог сучасному підсаку і давні жіночі прикраси. Загалом дослідники виявили тут десятки культурних шарів.

Роман Ласько, студент I курсу історичного факультету ЛНУ імені Івана Франка: "Я вам скажу, що робота є важкою. Але те, що ми тут знаходимо, - кераміка, фрагменти кісток, - то я думаю, це того варте".

Археологи кажуть: унікальне рибальське знаряддя суттєво доповнить знання про побут і промисли давнього поселення, яке жило на цій території дві з половиною тисячі років тому, повідомляє ICTV