понеділок, 24 січня 2011 12:43

Російські астрономи побачили галактичну рідкість (ФОТО)

Російські астрономи, які працювали на телескопі ВТА (Великий Телескоп Альт-Азимутальний), виявили зірку надзвичайно рідкісного типу - так звану яскраву блакитну змінну. Повідомлення про відкриття опубліковане на сайті Спеціальної астрофізичної обсерваторії.

Яскраві блакитні змінні (Luminous Blue Variables - LBV) - це найбільш яскраві і гарячі зірки у Всесвіті. Маса таких світил майже досягає максимально можливого теоретичного граничного значення (границі Еддінгтона). Вважається, що яскраві блакитні змінні перебувають на одній з останніх стадій свого життєвого циклу перед перетворенням на наднову - вони скидають свої водневі оболонки.

Російські фахівці працювали з даними огляду неба, зібраними інфрачервоним телескопом Spitzer. Вони шукали LBV, існування яких було передбачене співробітником державної астрономічного інституту імені Штернберга Василем Гварамадзе, який, використовуючи інфрачервоні карти неба, склав список можливих кандидатів. У результаті учені виявили в Галактиці нову яскраву блакитну змінну - її назвали MN112.

Вивчення нововідкритої зірки за допомогою БТА засвідчило, що її спектр дуже схожий зі спектром іншої зірки з групи LBV - P Лебедя, яка близько 400 років тому була однією з найяскравіших зірок на небі.

Через величезну масу та надзвичайну яскравість час життя яскравих блакитних змінних дуже малий і не перевищує кількох мільйонів років. На сьогодні вченим відомо близько двох десятків таких зірок.

За матеріалами: Лента.ру