четвер, 12 липня 2007 16:25

На планеті поза Сонячною системою виявили воду

Астрономи виявили водяні пари в атмосфері гігантської планети за межами Сонячної системи. Це відбулося за допомогою могутнього телескопа NASA Spitzer. Ознаки, що свідчать про наявність пари, були знайдені в променях світла, що пронизали краї атмосфери планети HD 189733b в той момент, коли вона проходила перед зіркою, навколо якої обертається.

Зірка ця знаходиться в сузір"ї Лисичка на відстані в 64 світлових роки від Землі. Відкриття, про яке повідомляє журнал Nature, - це другий випадок в історії науки, коли вода виявлена на екзопланеті, тобто планеті за межами нашої Сонячної системи.

Деякі дослідники вважають, що присутність води може бути звичайним явищем для всіх газових гігантів, до яких в Сонячній системі відносяться Юпітер, Сатурн, Уран та Нептун. І хоча вода - один з ключових елементів для появи життя, у випадку з HD 189733b говорити про це безглуздо: ця планета дуже гаряча.

Її орбіта надзвичайно близька до "материнської" зірки, в 30 з гаком раз ближче, ніж земна орбіта до Сонця, тому вдень поверхня планети розігрівається до 930 градусів Цельсія, а вночі складає відносно "комфортні" 425 градусів, повідомляє NEWSru.

Зараз ви читаєте новину «На планеті поза Сонячною системою виявили воду». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua