вівторок, 07 грудня 2010 11:56

Через 10 років американців звинуватили у французькій авіатрагедії

В понеділок, 6 грудня, суд у Франції назвав винних в авіакатастрофі рейсу Air France 4590 в 2000 році. Літак "Конкорд" розбився через декілька хвилин після вильоту з аеропорту Шарля де Голля. Винною в катастрофі, що забрала життя 113 осіб і поховала один з найзнаменитіших лайнерів в історії авіації, визнали авіакомпанію Continental Airlines.

25 липня 2000 року "Конкорд" авіакомпанії Air France виконував рейс до Нью-Йорка. На злеті у нього загорівся один з паливних баків, і літак впав на будівлю готелю в паризькому передмісті Гонесс. Люди, котрі все ще знаходились на борту надзвукового лайнера - 100 пасажирів і 9 членів екіпажу - загинули на місці. Крім того, жертвами катастрофи стали чотири людини на землі. Ще шість осіб отримали поранення.

Як стало відомо незабаром після катастрофи, причиною аварії послужив сторонній предмет, що потрапив на злітну смугу - уламок деталі літака DC-10 американської авіакомпанії Continental Airlines, що вилетів з аеропорту Шарля де Голля перед "Конкордом" Air France.

Як вказувалося в опублікованому в 2004 році звіті слідства, титанова смужка, що відкололася від попереднього літака, розірвала покришку на одному з шасі "Конкорда", ошмаття гуми пробило обшивку лівого крила і пошкодило паливний бак. В результаті виникла пожежа, що призвела до відмови одного з двигунів. Літак злетів і близько хвилини протримався в повітрі, але не зміг набрати висоту і впав на землю.

6 грудня 2010 року, через десять з половиною років після катастрофи, суд назвав винних в тому, що сталось. Компанію Continental Airlines зобов'язали сплатити штраф у розмірі 200 тисяч євро, а також виплатити один мільйон євро Air France.

Єдиною людиною, яка понесла особисту відповідальність за катастрофу "Конкорда", став механік Continental Джон Тейлор. Суд визнав його винним в ненавмисному вбивстві і заочно засудив до 15 місяців тюремного ув'язнення умовно і штрафу у розмірі 2 тисяч євро.

Разом з Тейлором в якості обвинувачених проходили ще чотири людини - керівник служби механіків Continental Стенлі Форд, а також троє французів: колишній головний конструктор "Конкорда" Жак Ерубель; керівник напряму "Конкорд" в компанії Aerospatial (що відтоді влилася в EADS) Анрі Перьє; і Клод Францен, колишній співробітник французького авіаційного регулятора. Всіх четверо суд виправдав.

Continental своєї провини не визнає. Адвокати намагалися довести, що "Конкорд" загорівся за вісім секунд (і за 700 метрів) до того, як наїхав на відламану деталь DC-10. Незабаром після оголошення вердикту захист Continental заявив про намір оскаржити рішення суду.

Таким чином, навіть озвученим через десять років вироком справа про катастрофу рейсу 4590, швидше за все, не закінчиться. Мабуть, разом з апеляцією Continental суду належить ще розглянути майбутні позови Air France. Компанія виплатила родичам загиблих компенсації на загальну суму близько 100 мільйонів євро, і тепер може спробувати відсудити у винуватця хоча б частину цих грошей.

Для історії світової авіації катастрофа "Конкорда" порівняна з падінням в 1937 році пасажирського дирижабля "Гінденбург". Катастрофа під Парижем стала першим і єдиним смертельним інцидентом за 25-річну кар'єру надзвукового лайнера, проте оговтатись від неї "Конкорд" так і не зміг.

Незабаром після аварії Air France і British Airways - дві компанії, що експлуатували ці лайнери - одночасно оголосили про відмову від використання "Конкордів". Літак, що став символом прогресу і співпраці між Францією і Великою Британією, а якоюсь мірою і символом європейської авіації, був відправлений на пенсію без всяких почестей. Навпаки, було докладено всіх зусиль для того, аби "Конкорд" був якнайскоріше забутий.

Зіграло свою роль і те, що до 2000 року ультрамодерний літак, сконструйований в кінці 1960-х, безнадійно застарів. У всій British Airways до цього моменту "Конкорд" залишався єдиною машиною, якій для польотів як і раніше був потрібний бортінженер. Серед інших причин називають і різкий спад попиту на авіаперельоти після терактів 11 вересня 2001 року в Нью-Йорку і Вашингтоні.

Та все ж фатальною в кар'єрі "Конкорда" виявилася титанова смужка, що відкололася від американського DC-10. Фатальна деталь, що призвела до загибелі 113 осіб, а заразом поставила хрест на всій надзвуковій пасажирській авіації.

Lenta.ru

Зараз ви читаєте новину «Через 10 років американців звинуватили у французькій авіатрагедії». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі