понеділок, 11 серпня 2008 15:22

Як правильно критикувати колег

Як правильно критикувати колег

Якщо ви зібралися критикувати свого товариша по роботі, подумайте, чи доречно це. Природно, не варто вирішувати робочі питання на корпоративних вечірках - людина сюди прийшла, щоб відпочивати. Найголовніше - щоб у вашого колеги був час. Якщо людина зайнята, хороша розмова не вийде. Бувають "важкі люди" - за віком набагато старші або дуже ранимі, тоді розмовляти краще в максимально інтимній обстановці. Інші колеги не повинні бути в це залучені. Якщо в приміщенні багато людей, просто підійдіть до столу товариша по службі і розмовляйте приглушеним, спокійним і рівним голосом.

Розмову будуйте так: спочатку скажіть що-небудь позитивне. Наприклад: "Я ціную твої зусилля". Можна похвалити, відзначити достоїнства людини. А можна почати і з самокритики ("у мене теж таке було"). Це корисно в розмові з надмірно чутливими людьми. На самому початку розмови не використовуйте займенник "ти" або "ви" - це звучатиме як звинувачення, і людина почне захищатися або навіть заперечувати. Далі йде критичний розбір польотів, а завершити його потрібно на позитивній ноті - тоді критика не викличе негативних емоцій і спалах гніву. У критиці не можна бути категоричним і відчитувати: люди, що знаходяться на одному кар"єрному рівні, повинні підтримувати один одного, а категоричність і жорсткість більше підходить для начальства. І критикувати потрібно за конкретні промахи. Не варто згадувати минулі помилки - навіщо все звалювати в купу?

Не варто тараторити і звинувачувати товариша по службі у всіх смертних гріхах - він може сприйняти це як тотальний "наїзд". Дивіться, зрозуміла людина вас чи ні. Робіть невеликі паузи, давайте йому можливість відповісти. Тут же стежите за реакцією співбесідника. Люди, які погано сприймають критику, в розмові підтискають губи, дмухають. Або починають відразу ж захищатися, не дослухавши. Тоді можна спробувати пом"якше: "Ти не хвилюйся, я вважаю тебе хорошим співробітником. Але у нас виникла проблема, і треба її вирішити". Крім того, в процесі "розбору польотів" може з"ясуватися, що ваш колега визнає свою помилку - це вже півсправи. Потрібно, щоб розмова не закінчилася на фразі: "Так-так, я знаю". Запитаєте, що колега збирається зробити, і запропонуєте свої варіанти. Враховуйте також, в якому статусі ви знаходитеся. Якщо ви давно працюєте в компанії і знаходитеся на хорошому рахунку у начальства, ваші позиції міцні. Тільки не забувайте максимально шанобливо формулювати аргументи. Якщо ви на рівних позиціях, розмова може бути жорсткіша, але у жодному випадку не переходите на особистості, повідомляє Ліга

Зараз ви читаєте новину «Як правильно критикувати колег». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі